الگا دمینوا (Olga Demidova)

16

انیمیشن، بافت فرش‌های تزیینی و طراحی گرافیک

الگا دمینوا (Olga Demidova) متولد ۱۹۶۴ در مسکو، از سال ۲۰۰۱ در رشته‌های انیمیشن، بافت فرش‌های تزیینی و طراحی گرافیک، در دانشکده هنرهای کاربردی مسکو، دانشکده سینما و تلویزیون VGIK دانشکده عالی هنر و طراحی بریتانیا و دانشگاه طراحی و فناوری دولتی مسکو تحصیل کرد و با کسب تجربه‌های فراوان سبک شخصی خود را تکامل بخشید. او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ انیماتور استودیوی فیلم Metronome در پروژه «لالایی‌های جهان» و همچنین استودیو Master و Animos بوده است.

از سال ۲۰۰۶ به تصویرگری کتاب‌های کودکان روی آورد و با مجلات میشا (Misha) و پوزنایکو (Poznaiko) همکاری کرد. سال ۲۰۱۰ از اتحادیه نویسندگان روس در شهر مسکو و اتحادیه نویسندگان و مترجمان به او مدال گربایدوف را اهدا کرد. در سال ۲۰۱۳ او برای تصویرگری کتاب «سگ مخفی» (Secret Dog) جایزه اوبراز کینجی (Obraz Knigi) را دریافت کرد. او اکنون با ناشرانی در سراسر جهان همکاری می‌کند و کتاب‌هایی در روسیه، بلاروس و آمریکا و دیگر کشورها منتشر کرده است.

دفرمه‌های ملایم در طراحی

الگا برای خلق تصاویرش از فتوشاپ استفاده می‌کند و سعی می‌کند تا با استفاده از بافت‌های مختلف که بسیار به آن‌ها علاقمند است، جلوه‌ای همچون آثار دستی به تصاویرش ببخشد. مخاطبان تصویرگری‌های وی فقط کودکان نیستند؛ او برای بزرگسالان نیز در مجلات، انیمیشن‌ها و اپلیکیشن‌ها تصاویر جذابی طراحی می‌کند. الگا در سال ۲۰۲۰ نشان نقره انجمن تصویرگران نیوریورک را برای کتاب برنارد پپرلین (Bernard Pepperlin) انتشارات هارپر کالینز آمریکا دریافت نمود. برخی از سفارش دهندگان آثار او، Bloomsbury، آژانس تصویرگری NB، انتشارات دانشگاه آکسفورد، شرکت انتشارات سامسونگ و کتاب‌های Usborne هستند. آثار او با پالت رنگی و بافت‌های متنوع، در عین سادگی، چشم نواز و جذابند. او برای انتقال مفاهیم داستان از دفرمه‌های ملایم در طراحی‌هایش سود می‌برد تا بیانگری شخصیت‌ها را افزایش دهد.

#بام_تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپو

تصاویر:

اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

سمیه علیپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سمیه علیپور

دبیر بام تصویرسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.