فلسفه، زبان، تصویرگری و دیگران

164

فلیسیتا سالا/فلسفه، زبان، تصویرگری و دیگران

فلیسیتا سالا (Felicita Sala) یک تصویرگر خودآموز است، او به همراه همسرش جیانلوکا روی چندین پروژه انیمیشن کار کرده است، اما علاقه او ساختن کتاب‌های مصور است. او در معرفی خود گفته: «من در رم به دنیا آمدم، اما در پرت استرالیا بزرگ شدم و در آنجا در رشته زبان و فلسفه اروپایی تحصیل کردم. پس از مدتی که در فرانسه و اسپانیا گذراندم، در سال 2007 در رم مستقر شدم. تصمیم گرفتم دنیای هنر و تصویرسازی را خارج از نهادهای رسمی کشف کنم و از هنر معاصر، فلسفه، موسیقی، معماری، کودکان و مردم در خیابان الهام گرفتم.

سالا معمولا برای رسیدن به تصاویر شخصیت‌های داستان، درباره آن‌ها مطالعه می‌کند و بر این باور است که این مطالعه در شناخت بهتر درک کودکان از هر شخصیت خاص راه‌گشا بوده

امروز برای کتاب‌های تصویری و مجلات تصویرگری می‌کنم. من همیشه به سمت داستان‌هایی با عناصر شگفت‌انگیز یا مبهم کشیده می‌شوم. من عاشق اشعار نه چندان معنادار و داستان‌های بی‌سروتهی هستم که از تخیل کودکان برآمده و آن‌ها را بر می‌انگیزاند.» او معمولا برای رسیدن به تصاویر شخصیت‌های داستان، درباره آن‌ها مطالعه می‌کند. او بر این باور است که این مطالعه و تحقیق در شناخت بهتر درک کودکان از هر شخصیت خاص و در نتیجه تولید تصویری مناسب برای آن‌ها راهگشا بوده و در همین راستا از ابزاری استفاده می‌کند که اغلب کودکان برای نقاشی به کار می‌گیرند.

تکنیک آثار سالا معمولا ترکیب مداد رنگی و آبرنگ است، اما گاهی از گواش، جوهر و کلاژ هم استفاده می‌کند. یکی از کتاب‌های او در فهرست بهترین کتاب‌های مصور سال ۲۰۱۸ نیویورک تایمز قرار گرفت و در سال ۲۰۲۰ برنده جایزه پرمیو اندرسن (Premio Andersen) ایتالیا برای بهترین تصویرگر شد. او عاشق سفر است و می تواند به چهار زبان صحبت کند، اما آرزوی صحبت به زبان ژاپنی را دارد. در حال حاضر فلیسیتا با جیانلوکا و دخترشان نینا در رم زندگی می‌کند.
#بام_تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور
تصاویر:

سمیه علیپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سمیه علیپور

دبیر بام تصویرسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.