فردریک پیلو/از قصه گفتن برای مورچه‌ها

37

از قصه گفتن برای مورچه‌ها

فردریک پیلو (Frédéric Pillot) هنرمند فرانسوی متولد 1967 یکی از با استعدادترین نویسندگان تصویرگر کودکان در نسل خود است. ده‌ها عنوان از کتاب‌های او به زبان‌های مختلف ترجمه شده و بیش از دو میلیون نسخه از کتاب‌های او به فروش رسیده‌اند. مجموعه داستان لولو ورموت (Lulu Vroumette) از آثار مشهور پیلو است که از روی آن، مجموعه انیمیشنی با همین نام نیز ساخته شده است. از دیگر آثار او مجموعه “من، ترز میائو” است که در حال حاضر در قالب کارتونی با همین نام در حال تولید است. پردازش دقیق جزییات و چشم انداز او را به یک تصویرگر کم نظیر تبدیل کرده است.

«این حوزه‌ای است که من در آن بهترین احساس را دارم، جایی که می‌توانم خود را به کامل‌ترین شکل بیان کنم.»

شخصیت‌های آثارش بسیار دوست داشتنی و دنیاهایشان درخشان و جادویی است. نمایشگاه‌های بسیاری از آثار او با اجراهای اعجاب‌آورش در ابعاد بزرگ برگزار شده است. فردریک در بسیاری زمینه‌ها همچون مطبوعات، انیمیشن، هنر دیجیتال و ادبیات کودکان کار می‌کند، اما رشته مورد علاقه او تصویرسازی است. در مصاحبه‌ای گفته: «این حوزه‌ای است که من در آن بهترین احساس را دارم، جایی که می‌توانم خود را به کامل‌ترین شکل بیان کنم.» آشنایی وی با دنیای نقاشی به خطخطی کردن با مدادرنگی بر کاغذ سفید برمی‌گردد و به گفته خودش، او از به تصویر کشیدن پیکرهایی در کاغذ‌های کوچک بسته‌بندی پنیر و داستان تعریف کردن برای مورچه‌ها آغاز کرده است.

او اولین نقاشی‌های کوچکش را به مادربزرگش هدیه می‌داد و کم کم تصویرسازی راه ارتباط او و دیگران شد.
در مورد خود می‌گوید: «من بسیار با کودکی که بوده‌ام در ارتباط هستم. من خاطرات زیادی از دوران کودکی دارم. من بزرگسال از کودکی که بودم بسیار سپاسگزار است. در کودکی گاهی خودم را مجبور می‌کردم که به خودم قول بدهم در بزرگسالی به یاد چنین چیزی، چنین احساسی، چنین لحظه‌ای باشم. انگار در حال ارسال پیام به بزرگسالی خودم بودم؛ همان که در شرف تبدیل شدن به آن بودم. شاید می‌ترسیدم ناپدید شوم، یا با فراموش کردن خودم بزرگ شوم و به خودم خیانت کنم.»

بام تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور
تصاویر:


برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن logo.gif است

سمیه علیپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سمیه علیپور

دبیر بام تصویرسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.