لکس دروینسکی/پوسترهای ساده و عمیق

107

پوسترهای ساده و عمیق

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین طراحان حال حاضر جهان در حوزه‌ طراحی گرافیک مینیمال و خصوصا پوستر‌های مینیمال، لکس دروینسکی است. لکس متولد یازده سپتامبر ۱۹۵۱ در شهر SZCZECIN در شمال غربی لهستان است. و در سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۱ تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه پوزنان، (آکادمی هنرهای زیبای فعلی)، در دانشکده نقاشی، گرافیک و مجسمه‌سازی به اتمام رساند. در کارنامه‌ هنری او علاوه بر طراحی گرافیک، نویسندگی، کارگردانی انیمیشن و فیلم‌نامه نویسی نیز به چشم می‌خورد.

اغلب پوسترهای دروینسکی بسیار ساده و با حداقل استفاده از رنگ و فرم شکل می‌گیرند، اما مفاهیم عمیقی را القا می‌کنند

او درسال ۱۹۸۵ به برلین غربی مهاجرت کرد و طراحی گرافیک کامپیوتری را در آنجا آموخت. آثار او در بیش از پنجاه نمایشگاه انفرادی در سراسر دنیا به نمایش درآمده است و بیش از یکصد و سی جایزه‌ بین‌المللی را نیز از آن وی کرده است. اغلب پوسترهای او که از آثار تاثیرگذار جهان امروز هستند، بسیار ساده و با حداقل استفاده از رنگ و فرم شکل می‌گیرند، اما مفاهیم عمیقی را القا می‌کنند.

لکس دنیای پیرامون خود را با ظریف‌ترین فیلترهای مینیمالیسم تصفیه کرده و چکیده‌ای خارق‌العاده از ایده‌های ناب را توسط کمترین فرم‌ها و عناصر در پوسترهایش به نمایش می‌گذارد. فرقی نمی‌کند مضمون پوسترهایش سیاسی، اجتماعی یا فرهنگی باشد، او سریع‌ترین و تاثیرگذارترین مسیر را برای دریافت مخاطب در نظر می‌گیرد تا او را شیفته و مدهوش ایده‌های خود کند و پیام خود را سریع و صریح انتقال دهد؛ تاثیری سریع اما عمیق و ماندگار. او‌ استاد استفاده از عناصر ساده و تصاویر دم دستی و روزمره‌ای است که شاید هر روز آنها را بارها و بارها می‌بینیم. تصاویری که از روزنه‌ نگاه او نه تنها بسیار متفاوت و بدیع به نظر می‌رسند، بلکه شاهکارهایی بی‌بدیل در این شاخه از گرافیک محسوب می‌شوند.

بام گرافیک
دبیر: اونیش امین‌الهی
تصاویر:


برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن logo.gif است

اونیش امین‌الهیمشاهده نوشته ها

Avatar for اونیش امین‌الهی

دبیر بام گرافیک

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.