زباله‌های هیمالیا و اثر هنری

77

موزه‌ای در هیمالیا راه‌حلی برای زباله‌هایی که کوهنوردان در کوه اورست می‌ریزند دارد، این موزه تصمیم دارد زباله‌های کوهنوردان را به اثر هنری تبدیل کند.

این موزه در تلاش است تا یک کارخانه بازیافت و یک مرکز هنری در نزدیکی کوه ایجاد کند.
کوه اورست را می‌توان به‌ خاطر برخی اعداد عجیب مرتبط با آن شناخت. این کوه تقریبا تا ۳۰٬۰۰۰ فوت بالا‌تر از سطح دریا می‌رسد و آن را به بلند‌ترین کوه تبدیل می‌کند.

بسیاری از کوهنوردان برای رسیدن به قله اورست تلاش کرده‌اند و حدود ۱۰٬۰۰۰ نفرشان موفق شده‌اند قله را فتح کنند.
این کوهنوردان، مقدار زیادی زباله به جا می‌گذارند. در سال ۲۰۱۹، دولت نپال اعلام کرد که طی یک پروژه پاکسازی، ۲۴٬۲۰۰ پوند زباله جمع‌آوری شده است.
راه‌حل اکثر کوهنوردان، سوزاندن زباله‌ها است، اما این روش تنها باعث آلودگی بیشتر می‌شود. در بهار ۲۰۱۹، مقاله‌ای در ژورنال One Earth منتشر شد که اعلام کرد، محققان با آزمایش نمونه‌های برف و آب از ۱۱ منطقه اورست با ارتفاعات مختلف، دریافتند که نمونه‌های برف، همگی حاوی پلاستیک‌های ریز است و سه نمونه از هشت نمونه‌ی آب نیز آلوده بود.

به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای پاکسازی اورست، موزه هیمالیا ترتیب اقداماتی را داده است، که در آن برای یافتن راه حل‌های زیست‌محیطی تلاش می‌کنند. اولین قدم، یافتن مکانی برای انجام بازیافت است تا بتوانند زباله را در آنجا به گنج تبدیل کنند.
تامی گوستافسن، مدیر این پروژه، به رویترز گفت: «ما می‌خواهیم نشان دهیم که چگونه می‌توان زباله را به قطعات هنری ارزشمند تبدیل کرد، این پروژه علاوه بر هدف اصلی‌اش، باعث اشتغال‌زایی هم می‌شود.»
برنامه این است که بهار امسال، بازگشایی این مرکز با برگزاری نمایشگاهی‌ باشد.
بخش دیگری از این کار شامل درخواست از کوهنوردان، برای شرکت در طرح «من را برگردان» است. در این طرح کوهنوردان موظف‌اند که یک کیسه زباله را تا مرکز برای بازدید‌کنندگان ببرند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.