آلبرتین/ برنده جایزه هانس کریستین اندرسن

59

آلبرتین زولو، برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۲۰

تصویرگر سوییسی مشهور به آلبرتین، برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۲۰ در بخش تصویرسازی شد.
او در ۱۹۶۷ در حوالی ژنو متولد شد ودر رشته هنر تحصیل کرد و در ۱۹۹۰ فارغ التحصیل شد. در همان سال کارگاه چاپ خود را افتتاح کرد و سال بعد وارد حیطه تصویرگریمطبوعات شد.
در ۱۹۹۶ با ژرمنو زولو نویسنده و شاعرآلمانی ازدواج کرد. این زوج بیش از بیست کتاب مشترک در عرصه ادبیات کودک و نوجوان خلق کردند که موفقیت‌های زیادی در پی داشت؛ سیب طلایی جشنواره براتیسلاوا ۱۹۹۹، جایزه جوانان و رسانه در سوییس ۲۰۰۹، برگزیده منتقدان نیویورک تایمز ۲۰۱۲، برنده جایزه رگاتزی نمایشگاه بولونیا ۲۰۱۶و برنده جزیره سبز نامی از کنکور جزیره نامی ۲۰۱۷، همچنین راه یافتن به فهرست نهایی نامزدهای جایزه هانس کریستین اندرسن در سال ۲۰۱۸.

آن‌چه انجام می‌دهم به عنوان شغل نگاه نمی‌کنم، برای من این یک بازی است

او نقاشی‌ها، چاپ‌ها، حکاکی‌های چوب، دست ساخته‌ها و دفترهای طراحی خود را در ژنو، رم، والنسیا، توکیو و لوزان به نمایش گذاشته است. همچنین از سال ۱۹۹۶ در دانشگاه هنر و طراحی ژنو مشغول به تدریس تصویرگری و چاپ است. فعالیت‌های او بسیار گسترده است و تجربیاتی در زمینه انیمیشن نیز دارد.
در مصاحبه‌ای گفته است:
تصویرگری زمانی به هنر تبدیل می‌شود که زبان شخصی خود را در آن بیابید. من به آن‌چه انجام می‌دهم به عنوان شغل نگاه نمی‌کنم، برای من این یک بازی است، بازی جدی و اساسی و از دیدار با خوانندگان آثارم و عموم مردم لذت می‌برم. از نظر من هیچ چیز قطعی و تثبیت شده نیست و برای یافتن بیان شخصی‌ام در اثر بارها و بارها می‌پرسم و بسیار بررسی می‌کنم.
آلبرتین و ژرمانو زولو در سال ۹۵ به دعوت انجمن تصویرگران و آژانس ادبی کیا به ایران آمدند و کارگاه و نمایشگاهی از آثارشان برگزار نمودند.

https://www.ibby.org/award-activities/awards/-2020
http://www.albertine.ch
http://www.letstalkpicturebooks.com/2013/11/albertine.html
https://100women.ch/portraits/albertine-zullo

#بام_تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور
تصاویر:

گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام
اخبار هنر‌های تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

سمیه علیپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سمیه علیپور

دبیر تصویرسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.