کنزو تاکادا، طراح مد ژاپنی در گذشت

43

«مد مانند خوردن است. شما نباید به همان منو بچسبید»

کنزو تاکادا طراح مد ژاپنی و بنیانگذار برند Kenzo دیروز مصادف با ۴ اکتبر ۲۰۲۰ بر اثر کرونا در پاریس درگذشت. کنزو تاکادا در سال ۱۹۳۹ در نزدیکی اوزاکای ژاپن متولد شد. در سال ۱۹۶۵ با قایق وارد فرانسه شد و در پاریس اقامت گزید و بقیه عمر خود را در آنجا گذراند. او برند شناخته شده و بین المللی خود را با نام خویش در سال ۱۹۷۰ تاسیس کرد. خط مردانه برندش را در سال ۱۹۸۳ راه اندازی و در سال ۱۹۸۰ لباس¬های ورزشی و روزمره خود را به نام Kenzo Jeans و Kenzo Jungle وارد خط تولید کرد.

‏Kenzoflower، همچنان یک عطر پرفروش بین‌المللی

Kenzoflower، که بیش از یک دهه پس از راه اندازی آن، همچنان یک عطر پرفروش بین‌المللی است، با الهام از خشخاش در یک بطری منحنی خیره کننده توسط یکی از برجسته‌ترین طراحان جهان «سرژ مانسائو» تولید شد. خشخاش گلی بی‌بو است اما قرار گرفتن این گل طبیعی در شیشه عطری خوشبو و پژمرده شدن گل شاید خود نمادی رویایی از قدرت و احساس باشد. او نام تجاری لباس خود را در سال ۱۹۹۳ به مجتمع لوکس LVMH فروخت و شش سال بعد خود را بازنشست کرد. البته در سال ۲۰۰۵، کنزو با راه اندازی Gokan Kobo ، نام تجاری کارد و چنگال، اشیا خانگی و مبلمان، به نوع دیگری از طراحی روی آورد.

اولین طراح ژاپنی که در صحنه مد پاریس شهرت زیادی یافت

چاپ‌های گرافیکی و گلدار و طرح‌های رنگارنگ و اشکال مبتکرانه‌ای که به دست آورده بود، باعث شهرت او شده بود؛ لباس‌های سبک کیمونو، چاپ‌های جسورانه و شلوغ، دنیایی جدا از شکل مینیمالیستی را به نمایش گذاشته بودند؛ او اولین طراح ژاپنی بود که در صحنه مد پاریس شهرت زیادی یافت. شهردار پاریس، آن هیدالگو از او در توییتر تجلیل کرد و گفت: پاریس اکنون در سوگ یکی از پسران خود است. وب سایت خبری مد WWD.com به نقل از سیدنی تولدانو، مدیرعامل شرکت مجلل LVMH و صاحب برند Kenzo گفت: من از دهه ۱۹۷۰ طرفدار این برند بودم.

#بام_طراحی_مد
دبیر: امیر طباطبایی

تصاویر:

گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام
اخبار هنر‌های تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

امیر طباطباییمشاهده نوشته ها

Avatar for امیر طباطبایی

دبیر بام طراحی مد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.