جشنواره آبشار‌ طلایی ونیز

127
آبشار طلایی ونیز

آبشار طلایی ونیز


فابریزیو پلسی در همکاری با دیور این جشنواره را برگزار می‌کند.

فابریزیو پلسی در همکاری با دیور، اثری دیجیتال با پیامی روحیه‌بخش در مرکز شهر خلق کرد.
این پاییز، مجموعه‌ای از آبشار‌های طلایی پنجره‌های Museo Correr (موزه‌ای در ونیز) را خواهند پوشاند و غروب میدان سن مارکو را روشن خواهند کرد.
پلسی آبشار‌های دیجیتالی درست کرده است که سرتاسر میدان سن مارکو پراکنده شده‌اند.

این نمایشگاه قرار است پیام مجسمه برنزی شیر که در میدان سن مارکو قرار دارد را بازگو کند. این پیکره که یکی از با‌ارزش‌ترین مجسه‌های دنیا بوده، در نوشته رویش می‌گوید:«آرامش برای تو»

این کلمات (peace upon thee) همچنان که موسیقی‌ای از Michael Nyman، آهنگساز بریتانیایی، پخش می‌شود، در آبشار‌های دیجیتال پشت سر هم تکرار شده و نشان داده می‌شوند.
این اثر که «عصر طلایی» نامگذاری شده، مقدمه‌ای برای کار بزرگ‌تری است که این هنرمند انجام داده و در the Galleria Internazionale d’Arte Moderna di Ca’Pasero نمایش داده خواهد شد.
پلسی در این باره به آرت‌نت گفت:«بین این همه تاریکی، می‌خواستم با این اثر پیامی قدرتمند و مثبت به مردم بدهم، پیامی که همه متوجه آن بشوند.

قبل از اینکه ویروس کرونا شرایط را به دست بگیرد، من پروژه را شروع کرده بودم، اما بعد از قرنطینه شدن برای چند ماه و ماندن در خانه، تصمیم گرفتم که پیام را تغییر دهم تا بیشتر روحیه‌بخش و جهانی باشد.»
پلسی که اکنون ۸۰ سال دارد، می‌گوید که برنامه‌ریزی برای این پروژه از خانه، سخت‌ترین قسمت آن بود؛ اثری بسیار بزرگ که هنرمند حتی دسترسی درست به محل نصب آن نداشته است.

اثر امید بخش فابریزیو پلسی

وی همچنین گفت: «آبشار هر پنجره کاملاً متفاوت و نورانی است و به همین خاطر است که فکر می‌کنم در غروب، تمام میدان جوری به نظر برسد که انگار با طلا زرنمایی شده است.»
پلسی همچنین به تأثیرات مثبت این اثر در خارج از ونیز هم دلگرم‌کننده است.

«من می‌خواستم این اثر به همه نور و امید ببخشد. طلا برای من سمبل ثروت و تجمل نیست، بلکه ماده‌ای است که ثابت کرده زمان برایش بی‌معنی بوده و دوام دارد.
ساختن این اثر تنها برای ساخت سازه‌ای دیجیتالی و با‌شکوه نبود؛ بلکه جنبه اخلاقی و معنوی داشت.
وقتی نظر دیور به این ایده جلب شد، تصمیم گرفتیم که آن را به عموم نشان دهیم. انجام دادن این پروژه به من ارزش هنر عمومی را ثابت کرد.»

تصاویر:

گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام

اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

فضه زحمتکشمشاهده نوشته ها

Avatar for فضه زحمتکش

دبیر خبر پشت‌بام

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.