محمد پيريايی/ معماری و طبيعت بی‌جان

93

محمد پيريايی

محمد پيريايی متولد ۱۳۶۳ در قم و ساكن تهران است. او دانش‌آموخته صنايع دستی در كاشان و نقاشی در مقطع كارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد تهران است. محمد در بيشتر آثارش از فرم های معماری گونه به عنوان عنصر اصلی بهره جسته و بناهای يادمانی از مكان‌هايی كه هم آشنا هستند و هم نيستند، مانند برج‌های خيالی می‌سازد. او می‌گويد از معماری و طبيعت بی‌جان به مثابه بدن، با بيان آيرونی استفاده می‌كند. همچنين معتقد است حساسيت‌های هنرمند او را به خلق وا می‌دارد و بی ترديد هر هنرمندی تحت تاثير پيرامون و به طور خاص زادگاه خویش است.

ارجاع به سكانس تقدير شده فيلم “رزم ناو پوتمكين”

او مجموعه‌هايش را با طراحی آغاز می‌کند و سپس از ميان طرح‌ها بعضی به صورت مجسمه متولد می‌شوند و برخی در قالب چاپ بر روی كاغذهای بزرگ. تكنيک قالب آثار او سراميک است كه گاهي با چوب سوخته و در مواردی با رزين تركيب شده‌اند.
محمد در آخرين نمايشگاهش در گالری دستان با عنوان “پلكان اودسا” ارجاعي به سكانس تقدير شده فيلم “رزم ناو پوتمكين” ساخته سرگئی آيزنشتاين دارد. چيدماني ٢٠٠ تكه‌ای از محراب‌های تكرار شونده كه از يك ديوار گالري شروع شده و با بقيه آثار ارائه شده در نمايشگاه به يك مفهوم واحد مي‌پردازد. او تا كنون ۵ نمايشگاه انفرادی مجسمه و طراحی برگزار كرده است و در بيش از ۱۵ نمايشگاه گروهی داخلی و خارجی شركت داشته است.

#بام_پیکرسازی
دبیر: فرزانه حسینی

تصاویر:

اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

فرزانه حسینیمشاهده نوشته ها

Avatar for فرزانه حسینی

دبیر بام پیکرسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.