نو به نو با موزه هنرهای معاصر تهران
موزه هنرهای معاصر تهران با توجه به نزدیکی ایام نوروز و همچنین شرایطی که بخاطر گسترش ویروس کرونا بوجود آمده و ایرانیان را خانه نشین کرده است، در نظر دارد 41 اثر از گنجینهی این موزه را بصورت نمایشگاه مجازی در طرحی با عنوان ” نو به نو “ بصورت روزانه در فضای اینستاگرام خود به نمایش بگذارد.
به گفته احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر تهران
- موزه تلاش می کند برای این ایام تعطیلات سراسری یک نمایشگاه مجازی از گنجینه خود به نمایش بگذارد.
این نمایشگاه مجازی از تاریخ 20 / 12 / 98 تا تاریخ 31 / 1 / 99 ادامه دارد و در مجموع 41 اثر بصورت کلی و جزئی در اینستاگرام موزه هنرهای معاصر به نمایش در خواهد آمد.
مدیر موزه هنرهای معاصر درباره نحوه انتخاب آثار نمایشگاه مجازی ” نو به نو “ به پشتبام گفت:
- ما در یک نظرسنجی در فضای مجازی موزه، از مخاطبین درخواست کردیم که اثر و یا هنرمند مورد علاقه خود را به ما اعلام کنند، که بعد از بررسی نظرات و دستهبندی آنها، آثاری هرروزه بهنمایش در میآیند که بیشترین تقاضا را داشتهاند.
طبق توافقات انجام شده بین نشریه تخصصی هنرهای دیداری پشتبام و موزه هنرهای معاصر تمام این آثار در سایت و اینستاگرام پشتبام بصورت روزانه منتشر خواهند شد.





نمایشگاه مجازی نو به نو / اثری از فرانسیس بیکن از گنجینه موزه هنرهای معاصر































![#نو_به_نو هر روز یک اثر از #گنجینه_موزه_هنرهای_معاصر_تهران . | ۱۷ | . در نقاشی #یعقوب_امدادیان، با صراحت فرم و رنگ و وسعت فضا روبهرو میشویم. #امدادیان اساساً یک منظرهنگار است؛ اما نه در معنای متعارف آن. او طبیعت را دوست دارد، ولی صور و ابعاد آن را در هندسهی خاص خود تعریف میکند. منشأ رویکرد او به طبیعت را شاید بتوان تجربههای دیداری سالهای کودکی در چشماندازهای اطراف تبریز دانست. جایی که خود را ناگهان زیر آسمان روشن و پهناور و در برابر کشتزارهای گسترده تا افق مییافت. شاید هم علاقه او به افقهای رفیع از چنین تجربههایی ناشی شده باشد. به هر حال مسئله فضای باز، دلمشغولی همیشگی اوست؛ چه در منظرههایی که از کشتزارها یا بیابانها کشیده است و چه در ترکیببندیهای نیمه انتزاعی که در آنها به نشانههایی از زمین و آسمان بسنده کرده است [ مانند اثر حاضر ] و امدادیان با تسلط بر وسایل تصویری و امکانات بیانی آنها به خوبی میتواند نگرش خود به طبیعت ایران را به ما بقبولاند. . متن: #روئین_پاکباز* * به نقل از موریزینژاد، حسن؛ هنرمندان معاصر ایران: یعقوب امدادیان؛ تندیس، ش ۱۰۴، مرداد ۱۳۸۶، ص ۶. . یعقوب امدادیان (۱۳۲۷) چشمانداز ۱۳۷۵ ش رنگ روغن روی بوم ۸۰ × ۸۰ سانتیمتر مجموعهی #موزه_هنرهای_معاصر_تهران @yaghoubemdadian . Yaghoub Emdadian (Iranian, 1948) Landscape 1996 Oil on canvas 80 × 80 cm The collection of TMoCA .](https://poshtebammag.ir/wp-content/uploads/2020/03/WhatsApp-Image-2020-03-26-at-11.14.26-1.jpeg)
![#نو_به_نو هر روز یک اثر از #گنجینه_موزه_هنرهای_معاصر_تهران . | ۱۷ | . در نقاشی #یعقوب_امدادیان، با صراحت فرم و رنگ و وسعت فضا روبهرو میشویم. #امدادیان اساساً یک منظرهنگار است؛ اما نه در معنای متعارف آن. او طبیعت را دوست دارد، ولی صور و ابعاد آن را در هندسهی خاص خود تعریف میکند. منشأ رویکرد او به طبیعت را شاید بتوان تجربههای دیداری سالهای کودکی در چشماندازهای اطراف تبریز دانست. جایی که خود را ناگهان زیر آسمان روشن و پهناور و در برابر کشتزارهای گسترده تا افق مییافت. شاید هم علاقه او به افقهای رفیع از چنین تجربههایی ناشی شده باشد. به هر حال مسئله فضای باز، دلمشغولی همیشگی اوست؛ چه در منظرههایی که از کشتزارها یا بیابانها کشیده است و چه در ترکیببندیهای نیمه انتزاعی که در آنها به نشانههایی از زمین و آسمان بسنده کرده است [ مانند اثر حاضر ] و امدادیان با تسلط بر وسایل تصویری و امکانات بیانی آنها به خوبی میتواند نگرش خود به طبیعت ایران را به ما بقبولاند. . متن: #روئین_پاکباز* * به نقل از موریزینژاد، حسن؛ هنرمندان معاصر ایران: یعقوب امدادیان؛ تندیس، ش ۱۰۴، مرداد ۱۳۸۶، ص ۶. . یعقوب امدادیان (۱۳۲۷) چشمانداز ۱۳۷۵ ش رنگ روغن روی بوم ۸۰ × ۸۰ سانتیمتر مجموعهی #موزه_هنرهای_معاصر_تهران @yaghoubemdadian . Yaghoub Emdadian (Iranian, 1948) Landscape 1996 Oil on canvas 80 × 80 cm The collection of TMoCA .](https://poshtebammag.ir/wp-content/uploads/2020/03/WhatsApp-Image-2020-03-26-at-11.14.26-2.jpeg)
![#نو_به_نو هر روز یک اثر از #گنجینه_موزه_هنرهای_معاصر_تهران . | ۱۷ | . در نقاشی #یعقوب_امدادیان، با صراحت فرم و رنگ و وسعت فضا روبهرو میشویم. #امدادیان اساساً یک منظرهنگار است؛ اما نه در معنای متعارف آن. او طبیعت را دوست دارد، ولی صور و ابعاد آن را در هندسهی خاص خود تعریف میکند. منشأ رویکرد او به طبیعت را شاید بتوان تجربههای دیداری سالهای کودکی در چشماندازهای اطراف تبریز دانست. جایی که خود را ناگهان زیر آسمان روشن و پهناور و در برابر کشتزارهای گسترده تا افق مییافت. شاید هم علاقه او به افقهای رفیع از چنین تجربههایی ناشی شده باشد. به هر حال مسئله فضای باز، دلمشغولی همیشگی اوست؛ چه در منظرههایی که از کشتزارها یا بیابانها کشیده است و چه در ترکیببندیهای نیمه انتزاعی که در آنها به نشانههایی از زمین و آسمان بسنده کرده است [ مانند اثر حاضر ] و امدادیان با تسلط بر وسایل تصویری و امکانات بیانی آنها به خوبی میتواند نگرش خود به طبیعت ایران را به ما بقبولاند. . متن: #روئین_پاکباز* * به نقل از موریزینژاد، حسن؛ هنرمندان معاصر ایران: یعقوب امدادیان؛ تندیس، ش ۱۰۴، مرداد ۱۳۸۶، ص ۶. . یعقوب امدادیان (۱۳۲۷) چشمانداز ۱۳۷۵ ش رنگ روغن روی بوم ۸۰ × ۸۰ سانتیمتر مجموعهی #موزه_هنرهای_معاصر_تهران @yaghoubemdadian . Yaghoub Emdadian (Iranian, 1948) Landscape 1996 Oil on canvas 80 × 80 cm The collection of TMoCA .](https://poshtebammag.ir/wp-content/uploads/2020/03/WhatsApp-Image-2020-03-26-at-11.14.26.jpeg)






































برای خرید پشتبام با ارسال رایگان به لینک زیر مراجعه کنید

