اهمیت مانیفست در قدرت تخیلش است

39
صد مانیفست

صد مانیفست


“اهمیت مانیفست در قدرت تخیلش است”

«اهمیت مانیفست در قدرت تخیلش است… مانیفست نخستین اثر هنری بزرگ مدرنیستی است.»
مارشال برمن

در این مجموعۀ مهم و قابل توجه، که از صد مانیفست صد سال اخیر تشکیل شده است، آلکس دانچف صداهای همگون و ناهمگونی را از انواع و اقسام جنبش‌ها، از فوتوریسم و دادائیسم و سوررئالیسم و فمینیسم گرفته تا کمونیسم و وُرتیسیسم و استریدنتیسم و استاکیسم، عرضه کرده است ــ صداهایی که موضوعاتی نظیر فیلم و معماری و مُد و آشپزی هم در آن‌ها طنین انداخته‌اند.
مانیفست هنری هیچ است اگر انقلابی نباشد. مانیفست‌ها عجیب، نامتعارف و آزارنده‌اند. شوخ‌طبعی و عقلانیت را با مطالباتی که اساس جهان را می‌لرزانند درمی‌آمیزند.

در این مجموعه هنرمندانی گرد آمده‌اند از شاخه‌ها و گرایش‌های مختلف، از جمله کاندینسکی، مایاکوفسکی، رادچنکو، لوکوربوزیه، پیکابیا، دالی، اولدنبرگ، ورتوف، بازلیتس، کیتای، موراکامی، و گیلبرت و جورج، همراه با حامیان و همکاران‌شان ــ چهره‌هایی نظیر مارینتّی، آپولینر، برتون، تروتسکی، گی دوبور و رم کولهاوس.

 

اخبار دیگر

 

برای خرید شماره چهارم پشت‌بام ( هنرکده هنرهای تزئینی 1339 تا 1357 )
به لینک زیر رفته و یا با شماره‌های 09030547495  و 02188931744 تماس بگیرید.

به علت شیوع کرونا این شماره رونمایی نخواهیم داشت.

برای ما بهتر است که پشت بام را از خود ما با ارسال رایگان بخرید.

خرید نسخه کاغذی

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.