هنرکده هنرهای تزئینی در مهرماه 1339 توسط هوشنگ کاظمی و با حمایت وزیر فرهنگ و هنر وقت، مهرداد پهلبد، در ساختمانی اجاره‌ای در کوچه پیرجمالی در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان طالقانی فعلی تاسیس شد. با ظهور انجمن هنری خروس جنگی در اواخر دهه 1320 شمسی و تحولات مهم فرهنگی و هنری در دوره پهلوی دوم و به‌خصوص بعد از کودتای 28 مرداد 1332، فضاهای آموزشی در حیطه هنرهای دیداری مدرن گسترش پیدا کرد. هنرستان هنرهای زیبای تهران در سال 1332 با رویکرد آموزش نوین، که تحت تاثیر فضای آموزشی مدارس اروپا، فعالیت می‌کرد، توسط جلیل ضیاپور تاسیس شد. ضیاپور که خود بنیان‌گذار انجمن هنری خروس جنگی و از دانش‌آموختگان اروپا بود، شیوه آموزش این هنرستان را نسبت به مدارس و آموزشگاه‌های قبل تغییر داد و به‌همین دلیل اولین هنرآموخته‌گان این هنرستان مورد استقبال دانشکده هنرهای زیبای تهران قرار نگرفتند. در حالی که در محدوده  دهه های 20 و 30  تفکر بازگشت به هنر ملی و میهنی رواج پیدا کرده بود. در نگاه نخست توجه به اصالت ایرانی و هویت شرقی است که پایه‌های هنرهای تزئینی را شکل می‌دهد. با توجه به تحولات هنری ایران در دهه 30 و 40 شمسی و رواج هنر نوگرا در بین هنرمندان ایرانی، ماهیت و ساختار هنرکده هنرهای تزئینی با الگوبرداری از مدرسه آرت دکوی پاریس بنیان گذاشته شد. علاوه بر استادان ایرانی، از مدرسان خارجی (فرانسوی) هم دعوت شد که در هنرکده هنرهای تزئینی تدریس کنند. حضور این استادان سبب آشنایی و شناخت بیش‌تر هنرجویان ایرانی با هنر مدرن غربی شد. این هنرکده با ایجاد امکانی برای ادامه تحصیل دانش‌آموختگان هنرستان و ایجاد رشته‌های جدید، بخشی از نیازهای تحصیلی نسل جدید را پاسخ داد. این شماره از پشت بام به این هنرکده اختصاص دارد که میتوانید از این لینک خریداری فرمایید.

فدریکو بابینا تصویرسازی و سینماتوسط : در:

فدریکو بابینا-پوستر-تصویرسازی- هیچکاک-سینما-پوستر فیلم- پشت بام

بام تصویرسازی- فدریکو بابینا


فدریکو بابینا Federico Babina
متولد ۱۹۶۹ در ایتالیاست و
از سال ۱۹۹۴ به طراحی می‌پردازد.

او در تعریف آثارش می‌گوید که دوست دارد مثل کودکان تنوع و صداقت در اشکالش فارغ از سبک هنری خاصی حضور داشته باشد.

تصویرسازی برای او علاوه بر عکاسی و گرافیک یکی از روش‌های بیان تصویری است.

او می‌گوید “همه تصاویر یک داستان دارند و هر تصویر شاهدی از یک داستان است”. این پست به مجموعه پوستری می‌پردازد از تصویرسازی‌های فدریکو بابینا با الهام از چهره و فیلم‌های شاخص فیلمسازان مطرح که ویژگی‌ها و عناصر این فیلم‌ها را با پرتره‌ی کارگردان‌ها تلفیق کرده است و معجونی تصویری و موجز برای سینما دوستان تدارک دیده است.

بام تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور

 

اندرسون-کارگردان-گرافیست-تصویرساز-پوستر-کلکسیون

بام تصویرسازی و سینما

کوبریک-سینمایی-پوستر- سینمای کوبریک- درخشش- کلکسیون

بام تصویرسازی و سینما

بام تصویرسازی و سینما

بام تصویرسازی و سینما

بام تصویرسازی و سینما

بام تصویرسازی و سینما

بام تصویرسازی و سینما

بام تصویرسازی و سینما

بام تصویرسازی و سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید نسخه کاغذی

 

 

 

مجله آنلاین

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.