نفر اول برگزیده هنر کاغذی

31

آساره عکاشه جایزه طلایی هنر کاغذی را از آن خود کرد

آساره عکاشه، هنرمند پرکار ایرانی، جایزه نخست (لوح طلایی) هنر کاغذی (Paper Art Award) در آرت‌فر پیپر پوزیشنز (Paper Positions) برلین 2024 را از آن خود کرد.

جایزه هنر کاغذی هر سال توسط خانه کاغذ (Haus des Papiers) آلمان به هنرمندانی که رویکرد جدیدی در کار با کاغذ را در آثارشان پی گرفته باشند، اهدا می‌گردد. این جایزه برای چهارمین بار در بخش جنبی آرت‌فر پیپر پوزیشنز برلین به هنرمندان اهدا شد. آساره عکاشه که با مجموعه اولیویه فون شولتس (Olivier Von Schulthess) در این دوره شرکت کرده بود، جایزه نخست و لوح طلایی را از آن خود کرد. جایزه دوم و لوح نقره به لئونی مرتز (Leonie Mertes) از آلمان رسید. میکیکو ساتو (Mikiko Sato) و نوریکو آمبه (Noriko Ambe) دو هنرمند ژاپنی، جایزه سوم و لوح برنز را به دست آوردند. همچنین موسسه کایزروتر (kaiserwetter) نیز در هر دوره به صورت انحصاری جایزه‌ای به هنرمندان زن اهدا می‌کند. در این دوره افشان دانشور که با گالری در این رویداد حضور داشت، این جایزه را از آن خود کرد.

آرت‌فر پیپرپوزیشنز

پیپر پوزیشنز رویدادی است که با محوریت کاغذ برگزار می‌شود و بر آثار کار شده روی کاغذ و تولید شده با کاغذ متمرکز است. هشتمین دوره پیپر پوزیشنز برلین از ششم تا نهم اردیبهشت 1403 برگزار شد. در این دوره 60 گالری از یازده کشور حضور داشتند. این آرت‌فر فرصتی برای هنرمندان و گالری‌هاست تا آثاری با محوریت طراحی، چاپ دستی، کاغذسازی، حجم‌های کاغذی و غیره ارائه دهند. در واقع این رویداد جای آثاری است که کارماده کاغذ را هم به عنوان بستر و هم به مثابه رسانه در نظر می‌گیرند.

در این دوره از پیپر پوزیشنز برلین دو گالری از تهران نیز حضور داشتند؛ گالری اُ با آثار افشان دانشور، فریناز ذاکر، راضیه صدیقیان و مریم مهری و همچنین گالری عصر با آثاری از سیما باقرزاده و مهناز حسن‌پور. یک هنرمند ایرانی دیگر، روزبه آسمانی هم با گالری ورنر کلاین در این دوره حضور داشت.

بام خبر

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.