در ادامه هنرتعاملی

48

 

در ادامه هنرتعاملی

 

در ادامه هنرتعاملی  interactive art با یکی از فعالان این عرصه که اجراهای بی‌نظیری با محوریت هنرهای تجسمی داشته‌اند آشنا می‌شویم.

 

teamlab یک گروه هنری با حضور هنرمندان برنامه نویسان، مهندسان، انیماتورها، ریاضی‌دانان و معماران است که در سال 2001 توسط toshiyuki inoko پایه گذاری شد و به دنبال ادغام هنر، صنعت و تکنولوژی است.

نمایشگاه مورد بحث از 25 ژانویه تا 11 مارس 2017 در pace gallery لندن برگزار شده است.

 

یک چیدمان تعاملی در فضای امپرسیونیسم که در حقیقت به دو اثر هنری تقسیم شده است. نیمی از آن یک آبشار مجازی بنام “جهان ذرات آب” و نیمی دیگر بنام “شکوفه ها روی مردم” شامل ظهور گل‌های مختلف وابسته به حرکت تماشاگران است.

چیدمانی جذاب و شاعرانه که مخاطب را در فضایی شگفت‌انگیز قرار می‌دهد. او با هر حرکت خود تجربه‌ای عجیب از ریزش گل‌ها و تعویض جریان آبشار را می‌بیند.

 

این اتفاق در کنار فضای نسبتا تاریک گالری تماشاگر را در فضای درونی خود غرق می‌کند. او بدون آنکه به دیده شدن فکر کند شاعرانه‌ترین فیگورهای خود را می‌گیرد تا بیشتر در اعجاب این تجربه فرو رود.

این رفتار ناخودآگاه او را به بخشی از اثر هنری تبدیل می‌کند. در حقیقت این اثر با حرکات، سایه‌ها و فیگورهای مخاطبان معنا یافته و این روند است که اثر هنری را شکل می‌دهد.

 

.

 

بام نیومدیا
دبیر : ماهیار چرمچی

 

خرید مجله پشت بام با ارسال رایگان:

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.