توماس ایکینز؛ نماد رئالیسم آمریکا

134

توماس ایکینز؛ نماد رئالیسم آمریکا
توماس ایکینز (Thomas Eakins) نقاش رئالیست، عکاس، پیکرساز و مدرس هنر، بیست و پنجم جولای سال ۱۸۴۴، درفیلادلفیای آمریکا متولد شد. او به عنوان یکی از مهم‌ترین هنرمندان آمریکایی شناخته می‌شود.
ایکینز در طول دوران حرفه‌ای خود، از اوایل دهه ۱۸۷۰ میلادی، زندگی مردم زادگاهش را موضوع کار خود قرار داد. او چند صد پرتره از دوستان، اعضای خانواده و افراد برجسته عالم هنر، علوم، پزشکی و روحانیان کشید. چهره‌های وی، نمای کلی از زندگی عمومی در فیلادلفیای آن زمان را نمایش می‌دهند. علاوه بر این، ایکینز تعدادی نقاشی بزرگ تولید کرد که در آن‌، افراد را خارج از اتاق نشیمن و در دفاتر، خیابان‌ها، پارک‌ها، سوار قایق و در تالارهای نمایش شهر به تصویر کشیده است. مکان‌های باز به او اجازه می‌داد تا موضوعی را که بیشتر الهام‌بخش او بود، نقاشی کند؛ بدن در حال حرکت. در این فرآیند، او می‌توانست فرم‌های بدن را در نور کامل خورشید مدل‌سازی کند و با استفاده از مطالعاتش در پرسپکتیو، تصاویری از فضای عمیق خلق کند. ایکینز همچنین علاقه شدیدی به فناوری‌های جدید عکاسی متحرک داشت و امروزه او را به عنوان یک مبتکر در این زمینه می‌دانند.
پس از مرگش در سال 1916 تا کنون، اغلب مورخان هنر آمریکایی او را به‌عنوان «قوی‌ترین و عمیق‌ترین رئالیست در هنر آمریکای قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم» تحسین می‌کنند.
بام نقاشی
نویسنده: سارا خلیق

سارا خلیقمشاهده نوشته ها

Avatar for سارا خلیق

نویسنده

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.