آرماندو میلانی/به سادگی برای صلح

197

آرماندو میلانی/به سادگی برای صلح

بدون شک آرماندو میلانی (Armando Milani) یکی از موثرترین چهره‌های بین المللی و مطرح گرافیک ایتالیاست. او متخصص انتقال پیام مستقیم، قوی و بی‌واسطه است. میلانی متولد 1940 در شهر میلان است. او تحصیلاتش را در مدرسه اومانیتاریا (Umanitaria)، که در آن دوره مشهورترین مدرسه طراحی گرافیک ایتالیا بود، گذراند و در سال 1970 و در سی سالگی اولین دفتر طراحی خود را در میلان افتتاح کرد. در 1977 به نیویورک نقل مکان کرد و در سال 1979 نیز آتلیه خود را در این شهر تاسیس نمود. او در سال 2016 به عنوان رئیس انجمن ای‌جی‌آی (Alliance Graphique Internationale:AGI) انتخاب شد.

سادگی در آثار او از اجزای پوستر و اجرای آن تا ایده‌پردازی را در بر می‌گیرد؛ هرچند که اغلب اجراهایی فتومونتاژگونه دارد

از مهم‌ترین آثار آرماندو میلانی، که شاید بتوان گفت جزو برترین پوسترهای جهان به شمار می‌آیند، طراحی پوسترهایی با موضوع صلح برای سازمان ملل متحد است که در سال 2003 و در شصت و چهار سالگی طراحی کرده و در حال حاضر به نماد بین المللی صلح تبدیل شده است. با این‌که او در زمینه برندسازی و طراحی هویت بصری، طراحی نشانه، طراحی برای انتشارات وغیره تخصص دارد، اما ما در ایران او را با طراحی پوسترهای مفهومی و مینیمال می‌شناسیم.

پوسترهایی تاثیرگذار با موضوعات اجتماعی و سیاسی که با سادگی هرچه تمام‌تر ما را به دنیای مینیمال میلانی می‌برد. سادگی در آثار او از اجزای پوستر و اجرای آن تا ایده‌پردازی را در بر می‌گیرد؛ هرچند که اغلب اجراهایی فتومونتاژگونه دارد. علاقه شخصی وی به سبک مینیمال در پوسترهای اجتماعی او مشهود است، اما او، در دیگر آثارش برای سفارش‌دهنده‌های تجاری، خود را محدود به این سبک نکرده و بنا به اقتضای سفارش، از سبک‌های متفاوتی برای طراحی استفاده می‌کند. میلانی در طول دوران کاری خود چندین کتاب منتشر کرد که از آن جمله می‌توان به “زندگی دوگانه 80 طراح ای‌جی‌آی” در سال 1996 و “پوسترهای بدون کلمه” در سال 2015 اشاره کرد.

آثار او در برزیل، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، اسپانیا و آمریکا و همچنین ایران به نمایش درآمده است.
آرماندو میلانی در بهمن 1386 و در دومین سالگرد یادبود مرتضی ممیز، به دعوت بنیاد ممیز به تهران آمد و علاوه بر سخنرانی، نمایشگاهی از آثار خود با عنوان “از چشم تا قلب” شامل 40 نشانه و 40 پوستر را در خانه هنرمندان ایران برپا کرد. همچنین کارگاهی با عنوان “آلودگی آب” به هدایت او و همکاری آموزشگاه ویژه در تهران برگزارشد.
#بام_گرافیک
دبیر: اونیش امین الهی
تصاویر:

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن logo.gif است

اونیش امین‌الهیمشاهده نوشته ها

Avatar for اونیش امین‌الهی

دبیر بام گرافیک

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.