بام تصویرسازی/جادوی گربه‌ای

65

جادوی گربه‌ای

جو ریو (Jo Rioux) متولد اتاوا، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان است. وی از زمان فارغ التحصیلی در رشته تصویرگری از کالج شریدان، به تصویرگری کتاب‌های کودکان و نوجوانان و کتاب‌های تصویری پرداخته است، اما مهم‌ترین علاقه او کتاب‌های طنز است. اولین رمان گرافیکی او “گهواره گربه” برنده جایزه جو شوستر در سال 2013 برای کمیک کودکان شد. (شوستر خالق سوپرمن با همکاری جری سیگل است). آخرین کتاب او ، با ام.تی.اندرسن، “دختران یس”، رمانی تصویری است و داستانی افسانه‌ای را روایت می‌کند.
جو شیوه شخصیت پردازی خاصی دارد و پالت رنگ‌های محدود، بافت خطی و طراحی بیانگر از دیگر ویژگی‌های تصویرسازی های اوست. گربه‌ها از شخصیت‌های ثابت آثار او هستند او از کودکی عاشق خواندن کتاب‌های کمیک بوده و این علاقه او را به تصویرگری کتاب کشاند. زندگی او در حومه سرسبز شهر با سگ‌ها، گربه‌ها و خواندن و طراحی از داستان‌های جادویی و هیولاها می‌گذرد.

پی نوشت: جوایز Joe Shuster Canadian Comic Book Creators سالانه به خاطر دستاوردهای برجسته در خلق کتاب‌های طنز، رمان‌های گرافیکی، وب کمیک و ناشران داستان مصور اهدا می‌شود. این جوایز برای اولین بار در آوریل 2005 به افتخار جو شوستر (1992-1994) اهدا شد.

#بام_تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور
تصاویر:

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن logo.gif است

سمیه علیپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سمیه علیپور

دبیر بام تصویرسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.