هفته صنایع دستی ایران

54
هفته صنایع دستی ایران

هفته صنایع دستی ایران



مهم‌ترین رویداد بین المللی صنایع دستی سه دهه اخیر
رویداد بین‌المللی «هفته صنایع دستی ایران» (Iran Craft Week) توسط موسسه توسعه صنایع فرهنگی و خلاق (CACIMA) وزارت میراث فرهنگی برگزار شد. این رویداد مهم به دبیری حمیدرضا شش‌جوانی، همزمان با روز جهانی صنایع دستی، بیستم خرداد، به‌صورت مجازی آغاز به کار کرد. این رویداد که با هدف ارتقای جایگاه ایران در منطقه از منظر سیاست‌گذاری فرهنگی در صنایع دستی و فرصت‌سازی برای گسترش بازارهای خارجی تدارک و برنامه‌ریزی شده، با حضور سران شورای صنایع دستی جهان (WCC) ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون صنایع‌دستی ایران برگزار شد.

روسای شورای جهانی صنایع دستی، بخش آسیا و اقیانوسیه، سازمان اقتصادی اکو، معاون بخش آسیای مرکزی شورای جهانی و سه نفر از رؤسای سابق شورای جهانی از کشورهای کویت، انگلستان، ازبکستان، هند و اندونزی در آیین گشایش این رویداد سخنرانی کردند. به واسطه برنامه‌های متنوعی که در این رویداد پیش‌بینی شده بود و دعوت از کنشگران مهم صنایع دستی، شرکت‌کنندگان در این رویداد آنلاین از کشورهای ایتالیا، روسیه، یونان، دانمارک، هلند، برزیل، هند، چین، اندونزی، انگلستان، ایرلند، اسپانیا، استرالیا، اسکاتلند و غیره حضور داشته و به همت جمعی از فعالان بخش خصوصی و با حمایت و همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در حال برگزاری است.

رویداد بین‌المللی هفته صنایع دستی ایران از بخش‌های مختلفی مثل سخنرانی، وبینار، دیدار از کارگاه، معرفی فروشگاه‌های صنایع دستی و برندهای صنایع دستی کشور و شنیدن داستان موفقیت آن‌ها تشکیل شده و پژوهش‌گران، کارآفرینان، هنرمندان و صاحبان تجارت‌خانه‌ها از ۲۹ کشور از سراسر دنیا در این رویداد شرکت کرده‌اند. این رویداد، مهم‌ترین و گسترده‌ترین رویداد بین‌المللی صنایع دستی در این سه چهار دهه اخیر بوده است. در این رویداد جایزه ویژه کارآفرینِ اجتماعیِ صنایع دستی به سه نفر از کنشگرانِ روستایی که توانسته‌اند با استفاده از صنایع دستی، زندگی جامعه محلی‌ خود را تغییر دهند اهدا می‌گردد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.