بام تصویرسازی/اسکات گوستافسون

76

اسکات گوستافسون، گنجینه‌ای افسانه‌ای از داستان‌های پریان

اسکات گوستافسون Scott Gustafson تصویرگر آمریکایی متولد ۱۹۵۶ گنجینه‌ای افسانه‌ای از داستان‌های پریان را برای کودک درون همه ما خلق نموده است. آثار او دارای غنای بصری فوق العاده و سرشار از تخیل و فانتزی است. او داستان‌های قدیمی را به شیوه‌ای جذاب برای همه سنین بازآفرینی می‌کند. گوستافسون در ایلینوی متولد و بزرگ شد و در طی سال‌های تحصیل در آکادمی هنرهای شیکاگو و کالج کلمبیا، انیمیشن را دنبال کرد و در کنار آن دوره‌های تصویرگری را نیز گذراند. کارتون‌های والت دیزنی از منابع الهام اولیه او بود.

گوستافسون با ناشرهای مختلف همکاری کرده است. او علاوه بر تصویرسازی آثار برجسته کلاسیک، داستان‌های خودش را نیز تصویرگری نموده است. او کتابفروشی‌ها را گالری آثارش می‌داند جایی که می‌توانید کارهایش را ببینید و بخرید. او همراه با همسرش در استودیوی خانگی خود آثارش را خلق می‌کند.

فانتزی و نگاه به آثار برجسته تاریخ هنر

گوستافسون در طول زندگی حرفه‌ای خود، موفق به کسب جوایز متعدد شده است. وی جایزه چلسی را از انجمن هنرمندان علمی تخیلی و فانتزی و نیز جایزه کتاب ناشر مستقل بهترین کتاب تصویری کودک را دریافت کرده است. وی همچنین جایزه چلسیی (2005) بهترین اثر هنری داخلی و جایزه تصویرگری CA را دریافت کرده است.
آثار گوستافسون یادآور دوران طلایی تصویرگری در آمریکا است. او برای تصویرسازی‌هایش از واقعیت الهام می‌گیرد و گاه برای مطالعه دقیق نور و سایه، مدل سه بعدی شخصیت‌ها را می‌سازد، اما در کنار همه این‌ها، فانتزی و نگاه به آثار برجسته تاریخ هنر در جای جای تصویرسازی‌هایش دیده می‌شود. او از تکنیک‌های زیادی برای آثارش استفاده کرده است؛ آبرنگ، گواش، پاستل، مداد رنگی و اکریلیک، اما رنگ روغن تکنیک مورد علاقه او بوده و در بیست سال اخیر، در صورت داشتن زمان کافی، آن را به اکریلیک ترجیح داده است.

خلق دنیایی بین سرزمینی که در آن زندگی می‌کنیم و جهانی که آرزویش را داریم

او خود را یک داستان‌نویس تصویری می‌داند که در آثارش هر شخصیتی با ویژگی‌های خاص خود، امکان حضور دارد؛ روباهی با لباس قرن هفدهم یا کودکی که برای اژدها کتاب می‌خواند. او از درهم آمیزی واقعیت و تخیل لذت می‌برد و سعی دارد دنیایی خلق کند بین سرزمینی که در آن زندگی می‌کنیم و جهانی که آرزویش را داریم.
در مصاحبه‌ای می‌گوید: “شما مسئولیت مکان‌ها، ست‌ها، لباس ها، لوازم جانبی، نورپردازی و طراحی شخصیت را برعهده دارید و البته مانند نقاشی تنها به حال و هوا و احساسات کلی یک نقاشی خاص نمی‌پردازد. این تعریف بهترین شغل دنیا (تصویرگری) است.”

#بام_تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور
تصاویر:

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

سمیه علیپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سمیه علیپور

دبیر بام تصویرسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.