چرا ونگوگ گوش خود را برید

1260
Vincent van Gogh, Self-portrait

Vincent van Gogh, Self-portrait


آیا یکی از بزرگ‌ترین سؤالات بی‌پاسخ تاریخ هنر، بالاخره پاسخ داده شده است؟

تحقیق جدید نشان می‌دهد که ممکن است ونگوگ گوشش را
طی یک دوره گیجی و هذیان‌گویی، ناشی از ترک الکل بریده باشد. بسیاری از متخصصان برای تشخیص مشکلات روانی ونگوگ تلاش کرده‌اند.

آیا یکی از بزرگ‌ترین سؤالات بی‌پاسخ تاریخ هنر، بالاخره پاسخ داده شده است؟ تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که ونگوگ دچار سوء تغذیه، مشکل خواب و از لحاظ روانی بیمار بوده، اما در آخر به علت اعتیاد به الکل بد‌ترین اتفاق برایش افتاده: او گوش خودش را در طی یک دوره ترک الکل بریده است.

روایت‌های مختلف درباره بریده شدن گوش ونگوگ

چیزی که این ماجرا را گیج‌کننده کرده است، این است که خود ونگوگ علت این کارش را به خاطر نمی‌آورد.
اولین روایت این است که به علت افسردگی و مشکلات خواب، ونسان صدا‌هایی در گوش چپش می‌شنیده که او را به جنون رسانده‌اند. به همین دلیل او گوش خود را بریده است.
روایت دوم این است که او قول یک هدیه گرانبها را به معشوقش داده و چون پولی برای خرید هدیه ارزشمند نداشته، گوش خود را برای معشوقه‌اش فرستاده است.
روایت دوم احتمال درستی بیشتری داشت، چون معشوقه ونگوگ، راشل، واقعاً گوشش را دریافت کرده بود.

این تحقیق که توسط روانپزشک دانشگاه Medical Center Groningen، Willem A. Nolen، در ژورنال بین‌المللی اختلال دو‌قطبی نشر داده شده، می‌گوید:«کسانی که در مصرف الکل زیاده‌روی می‌کنند، خطر معیوب شدن بخش‌هایی از بدنشان را به جان می‌خرند.
علاوه بر این، قطع ناگهانی مصرف بیش از حد الکل می‌تواند منجر به مشکلات ترک، از جمله هذیان‌گویی شود.»

این کار ونگوگ سال‌ها مرکز توجه و بحث بوده است. تئوری‌هایی می‌گویند که او به خاطر غم جدا شدن از دوستش، پل گوگن، گوش خود را بریده، یا چون به خاطر نامزدی برادرش و توهم‌های خودش پریشان‌حال بوده است.

وضعیت پیچیده شخصیتی ونگوگ در گذشته برای فهمیدن سخت بود. سی و پنج متخصص در کنفرانسی در موزه ونگوگ (۲۰۱۶)، برای پیدا کردن دلیل اصلی این کار ونگوگ شکست خوردند.

مارتین بیلی، متخصص هنری از روزنامه هنر در ایمیلی به آرت‌نت می‌گوید:
«هزاران مقاله پزشکی درباره وضعیت روحی ونگوگ وجود دارد، اما دفعات زیادی ثابت شد که پیدا کردن علت پشت این وضعیت بسیار دشوار است.

این مقاله آخر، توسط متخصصان برجسته، به احتمال خیلی زیاد درست‌تر و علمی‌تر است، اما بعید است که این‌ها آخرین یافته‌ها درباره این ماجرا باشند.»

تصاویر:

پایان خبر.

فضه زحمتکشمشاهده نوشته ها

Avatar for فضه زحمتکش

دبیر خبر سایت پشت‌بام

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.