روزنامه ‌نگار مد

88

روزنامه‌نگار مد

روزنامه نگار یا نویسنده مد (fashion journalist)، عضو اصلی رسانه‌های مد است که به طور خاص، بر روند و رویدادهای مد تمرکز دارد. در این شغل، روابط عمومی بالا و ارتباط با طراحان و صاحبان برندها امری ضروری است. وظیفه یک روزنامه‌نگار مد گزارش در مورد آخرین روندهای مد است. یک روزنامه‌نگار مد از تاریخچه مد آگاهی داشته در جریان روند و پیش بینی صنعت مد قرار دارد. بیشتر وقت خبرنگاران به تحقیق، بررسی و شرکت در رویدادها اختصاص می یابد. روزنامه‌نگاران مد یا به‌طور تمام وقت در یک نشریه استخدام می‌شوند یا مقالات را به صورت مستقل ارسال می‌کنند.

توسعه روزنامه‌نگاری مد در قرن هجدهم

روزنامه‌نگاری مد در قرن هجدهم توسعه یافت؛ زمانی که عروسک‌های مد با مجلات مد جایگزین شدند، به ویژه “Cabinet des Modes” که اولین بود و پس از آن در سال‌های ۱۷۸۶ تا ۱۸۲۷ ژورنال “des Luxus und der Moden” در آلمان و “Giornale delle Dame e delle Mode di Francia” در ایتالیا در سال‌های۱۷۸۶ تا ۱۷۹۴ منتشر شد که اولین مجله مد واقعی در اروپا بود. «آن مارگارت لانچستر» از اولین کسانی بود که در انگلیس مقاله خود را به نام ” Le Miroir de la Mode” منتشر کرد و «ماری آن بل» هم اوایل قرن نوزدهم برای مجموعه “La Belle Assemblée” می‌نوشت.

مطرح ترین نویسندگان مد در جهان:

سوزی منکز (suzy Menkes) منتقد مد، ستاره نویسندگی مد در سراسر جهان است. او که نویسندگی را از کتاب‌هایی به سبک رویال انگلیسی آغاز کرد، اولین سردبیر روزنامه کالج خود بود. او با مجموعه‌ها و نشریات مختلفی کار کرد و محتوای کار وی قدرت ساخت مجموعه یا برند یا شکستن آن را دارد. رابین گیوهان (Robin Givhan) یک منتقد و ویراستار برجسته مد است. تقریباً پانزده سال است که او در «واشنگتن پست» کار می‌کند و مدتی است که در ستون مد می‌نویسد. او تنها برنده جایزه پولیتزر است که در مجلات مختلفی مانند The Daily Beast و Newsweek کار کرده است. او با سبک نوشتاری منتقدانه و تند، بررسی و ارزیابی‌های دقیقی در مورد جنبه‌های مختلف مد داشته و شیوه درک مردم از مد را تغییر داده است. آنا وینتور (Anna Wintour) روزنامه‌نگار آمریکایی-انگلیسی است که از سال ۱۹۸۸سردبیر مجله Vogue شد. او به دلیل حمایت از طراحان جوان و عینک‌های آفتابی خاص بسیار معروف است. او با با یک تغییر فرهنگی در Vogue و روشی منحصر به فرد بر صنعت مد سلطه پیدا کرد. آنا با الهام از زنان جوان برای مد، موضوع اصلی Vogue را کاملاً به نفع زنان جوان تغییر داد.

#بام_طراحی_مد
دبیر: امیر طباطبایی

تصاویر:

گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام
اخبار هنر‌های تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

امیر طباطباییمشاهده نوشته ها

Avatar for امیر طباطبایی

دبیر بام طراحی مد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.