راگو رای/پدر عکاسی هند

96

پدر عکاسی هند

به نقل از روزنامه فیگارو، این عکاس ۷۷ ساله هندی، به‌ واسطه برگزاری نمایشگاهی با موضوع پناهندگان پاکستانی در بنگال، در گالری دلپیر پاریس، به سال ۱۹۷۱ میلادی، مورد توجه هانری کارتیه برسون قرار گرفت و به آژانس عکس مگنوم دعوت شد. راگو رای ، متولد ۱۹۴۲ میلادی است و در ۲۳ سالگی عکاسی را آغاز کرد. او که به واسطه عکس‌های ماندگارش از ایندیانا گاندی و مادر ترزا، پدر عکاسی هند لقب گرفت، به عنوان عکاس ارشد روزنامه استیسمن کار می‌کرد و در سال ۱۹۸۲ میلادی ریاست بخش عکس نشریه ایندیا تودی را به عهده گرفت. راگو که عمر خود را وقف عکاسی از جنگ بنگلادش کرده بود، در سال ۱۹۹۲ میلادی از سوی آمریکا، به عنوان عکاس سال برگزیده شد. او مجموعه عکسی با عنوان مدیریت انسانی حیات وحش در هند تهیه کرد که در نشنال جیوگرافی منتشر شد. راگو فجایع کشمیر را نیز ثبت کرده است. راگو از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷ عضو هیات داوران مسابقه جهانی عکس خبری بود.

دو راز در عکاسی؛ «اول این که شیدای کارتان باشید و دوم این که خودتان باشید.»

مستند «راگو رای، یک پرتره بی‌قاب» توسط آوانی رای، دختر این عکاس مشهور، کارگردانی و در بخش مستند‌های نیمه بلند جشنواره بین المللی جشنواره سینما حقیقت، در سال ۲۰۱۸، نمایش داده شد.
راگو رای در مورد این فیلم گفته: «تا قبل از این فیلم؛ من جلوی دوربین افراد بسیاری رفته بودم؛ بی بی سی، نشنال جیوگرافی و شبکه‌های مختلف. همچنین اشخاص زیادی درباره من فیلم‌هایی ساخته‌اند، اما ساخت این فیلم به صورت اتفاقی پیش آمد. دخترم که روزنامه‌نگاری و ارتباطات می‌خواند، شروع کرد به فیلم گرفتن از من، اما وقتی دوستان فیلمسازش این فیلم را دیدند، گفتند این فیلم بسیار خوب است و باید به آن جدی نگاه کند.»

از نظر راگو دو راز در عکاسی نهفته است؛ «اول این که شیدای کارتان باشید و دوم این که خودتان باشید و کاری را انجام دهید که به قلب و روح‌تان نزدیک باشد. باید تلاش کنید از منطقه امن خود خارج شوید و این کمک می‌کند که به یک انرژی لایتناهی وصل شوید. خودتان باشید و خودتان را شدیدا نقد کنید.»

raghurai.official
avani.rai
منابع:
Magnumphotos.com
Honaronline.ir
Cinematajrobi.ir

#بام_عکاسی
دبیر: فاطمه پزشکی

تصاویر:

گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام
اخبار هنر‌های تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

فاطمه پزشکی مقدممشاهده نوشته ها

Avatar for فاطمه پزشکی مقدم

دبیر بام عکاسی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.