سردبیر/سر ویراستار مد(Fashion Editor)

72

سردبیر/سر ویراستار مد(Fashion Editor)

سردبیر یا سر ویراستار مد (Fashion Editor)، شخصی است که بر روند ایجاد، تهیه و ارائه مطالب برای بخش مد یک مجله، وب‌سایت، روزنامه یا برنامه تلویزیونی نظارت دارد. کار یک سردبیر یا سرویراستار مد بسیار متنوع است و ممکن است چندین مسئولیت را بر عهده بگیرد. کارهایی مانند نظارت به سایر ویراستاران و نویسندگان، نگارش یا ویرایش مقاله، نظارت بر تدوین و طراحی تصاویر، انتخاب عکس، انتخاب عناصر مد و روند انتشار، ارتباط با متخصصان صنعت مد از جمله عکاسان، طراحان و متخصصان روابط عمومی از جمله کارهای مرتبط با ویراستار مد است.

سیمسون طراح آخرین عکس‌های «مرلین مونرو»

از قدیمی ترین و سرشناس‌ترین ویراستاران مد می‌توان به بابز سیمسون (Babs Simpson) اشاره کرد. او را بیشتر به خاطر سابقه 25 ساله‌اش در نشریه Vogue به عنوان یک ویراستار مد می‌شناسند. سیمسون در سال ۱۹۴۷، نشریه Harper’s Bazaar را برای کار در Vogue ، جایی که تا سال ۱۹۷۲ در آنجا باقی می ماند،
ترک کرد. طراحی صحنه عکس‌های مد و نیز تدوین و ویرایش مطالب این مجله کار اصلی او بود.
پس از ترک Vogue ، سیمسون از سال ۱۹۷۲ در مجله House & Garden مشغول به کار شد تا این‌که در سال ۱۹۹۳ این مجله تعطیل شد. در سال ۲۰۰۶ و در سن ۹۳ سالگی هنگامی که سیمسون در شماره سالانه Vogue ظاهر شد، قدیمی‌ترین شخص حاضر در این مجموعه بود. او همچنین در سال ۲۰۱۲ و در سن ۹۹سالگی، در فیلم “Vogue: The Editor’s Eye”، یک مستند درباره سردبیران مد در Vogue حضور داشت. او در ۷ ژانویه سال ۲۰۱۹ در سن ۱۰۵سالگی در راین درگذشت. سیمسون طراح آخرین عکس‌های «مرلین مونرو» درست یک ماه قبل از مرگش بود که توسط «برت استرن» عکاسی شد.

#بام_طراحی_مد
دبیر: امیر طباطبایی

تصاویر:

اخبار هنر‌های تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام

امیر طباطباییمشاهده نوشته ها

Avatar for امیر طباطبایی

دبیر بام طراحی مد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.