قرمزهای ولنتینو

93

ولنتینو گراوانی

ولنتینو گراوانی متولد ۱۱می ۱۹۳۲، معروف به ولنتینو، یک طراح مد ایتالیایی، بنیانگذار برند و شرکت Valentino است. ولنتینو از جوانی طراحی مد را فرا گرفت و آموزش رسمی خود را در پاریس گذراند.
او در سال ۱۹۵۹ پاریس را ترک کرد تا خانه مد خود را در رم افتتاح کند. او محل تجارت خود را از خانه‌های بزرگی که در پاریس دیده بود، الگوبرداری کرد. در نمایش اولیه خود، ولنتینو لباس‌های قرمز خود را رونمایی کرد و به لطف طیف قرمز و منحصر به فرد لباس‌هایی که به “قرمزهای ولنتینو” معروف شد، وی شرکت پوشاک ایتالیایی خود را در سال ۱۹۶۰ تاسیس کرد. خطوط اصلی این برند شامل ولنتینو ، ولنتینو گراوانی، ولنتینو روما و R.E.D هستند در سال ۱۹۶۰ ولنتینو با “جیانکارلو ژیاماتی” در رم ملاقات کرد.

استقبال سوسیالیست‌ها و زنان اشرافی

او که دانشجوی معماری بود، شریک ولنتینو شد. این زوج با هم Valentino را به یک برند شناخته شده بین المللی تبدیل کردند. اولین نمایشگاه بین المللی ولنتینو در سال ۱۹۶۲ در کاخ پیتی در فلورانس برگزار شد. این نمایش سبب شهرت طراح شد و توجه سوسیالیست‌ها و نیز زنان اشرافی از سراسر جهان را به خود جلب کرد. طی چند سال، طرح‌های ولنتینو با دامن‌های بسیار بلند نماد قامت زنان ایتالیایی شد.

ژاکلین کندی و آدری هپبورن مشتریان ولنتینو

در سال ۱۹۶۷ ، او جایزه معتبر Neiman Marcus Fashion را دریافت کرد. فهرست مشتری‌های او شامل ملکه بلژیک پائولا و ستاره‌های سینما الیزابت تیلور و آدری هپبورن بود. از برجسته‌ترین مشتری‌های ولنتینو، ژاکلین کندی بود. کندی پس از تحسین دوستان در چندین مجموعه ولنتینو، علاقه خود را به کار طراحی نشان داد. در سال ۱۹۶۴ ، کندی شش لباس سیاه و سفید، که او در طول سال و بعد از ترور همسرش، جان اف کندی، پوشید سفارش داد. او از این به بعد دوست و مشتری باقی ماند و نام ولنتینو را به وضعیت نمادینش در دنیای مد پیوند زند.
ولنتینو برای الیزابت تیلور ، آن هاتاوی، جنیفر لوپز ، سوفی هانتر و پرنسس مادلین سوئد نیز لباس عروسی مخصوص طراحی كرده است.

علامت V نشانه‌ی پیروزی‌های ولنتینو

او در هر سال در نمایش‌های مد خود یک لباس قرمز طراحی و ارایه می‌کند. علامت V که نماد این برند است،‌ به نشانه‌ی پیروزی‌های متعدد ولنتینو برای آن طراحی شد. ولنتینو عاشق سگ‌های پاگ است، به شکلی که در سفرهایش بعد از پیاده شدن از هواپیما یک ماشین مخصوص حمل سگ‌های او در نظر گرفته می‌شود. در سال ۲۰۰۶، ولنتینو در فیلم معروف “شیطان پرادا می‌پوشد ” نقش آفرینی کرد. “ولنتینو آخرین امپراتور” یک فیلم مستند بلند از این طراح است که در جشنواره بین المللی فیلم ونیز سال ۲۰۰۸ به نمایش درآمد. این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی Matt Tyrnauer ، خبرنگار ویژه مجله Vanity Fair ساخته شد. فیلم از ولنتینو و دایره درونی او پیرامون رویدادهای مختلف پیروی می‌کند.

#بام_طراحی_مد
دبیر: امیر طباطبایی

تصاویر:

اخبار هنر‌های تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام

امیر طباطباییمشاهده نوشته ها

Avatar for امیر طباطبایی

دبیر بام طراحی مد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.