برند ستی‌پی/حفظ محیط زیست

56

ست‌پی، کمک به حفظ محیط زیست

برند ستی‌پی توسط ستاره دِژم خوی و سپيده ساده با هدف کمک به حفظ محیط زیست در سال ١٣٩٥ تاسیس شد.
«ستاره دژم‌خوی» لیسانس نقاشی از دانشگاه علم و فرهنگ، فوق لیسانس معماری داخلی از ایتالیا و سابقه ده سال فعالیت در زمینه معماری داخلی دارد و «سپیده ساده» کاردانی گرافیک از دانشگاه علم و فرهنگ و لیسانس تصویرسازی از دانشگاه علمی کاربردی دارد.
این دو نفر بعد از مدتی فعالیت در رشته‌های خود و از آنجایی که شناخت کافی از روحیات هم داشته‌اند، تصمیم گرفتند برند خود را تاسیس نمایند.
ستاره دژم‌خوی در سفری به فیلیپین و ویتنام، از نزدیک با ایده‌های استفاده از مواد بازیافتی آشنا شد و از آنجا که هر دو شریک به طبیعت علاقه‌مند بودند بعد از جست‌وجو و مطالعه، تصمیم گرفتند از تیوب‌های ماشین – ماده‌ای بی‌روح و سیاه – برای تولیدات خود استفاده کنند.

استفاده از تیوب لاستیک برای طراحی کیف‌های لوکس

طراحان ستی‌پی تصمیم گرفتند از تیوب لاستیک، کیف‌های لوکس و فاخر طراحی کنند و برای هر کیف خود ایده خاصی ارائه دادند.
کیف‌های ستیپی در کنار خاص بودن تا حد زیادی غیر معمول نیز هستند و این تفاوت ساختار در کنار مواد متفاوت، محصولی منحصر به فرد به‌وجود آورده است.
چگونگی شروع کار ستیپی و تهیه تیوب‌های پاره از پنچرگیری‌ها داستان جالبی است و نیز این‌که اولین بار این طراحان با استفاده از دو تیوب و بعد از تلاش مداوم برای شستن تیوب‌های روغنی توانستند نخستین نمونه مواد اولیه خود را برای کار به دست آورند.
این سختی‌ها سبب شد که روند ایده‌پردازی، طراحی و ساخت اولین کیف شش ماه به طول انجامد.
ویژگی منحصر به فرد این برند ، در کنار طراحی و متریال خاص، این نکته است که تیوب‌ها هر کدام بافت و رگه‌های رنگی مختص به خود را دارند.
رگه‌ها، نوشته‌ها و مهرهای زرد، آبی، قرمز و غیره که این متریال سیاه رنگ را جذاب‌تر می‌کند و در واقع از هر کیف ستیپی، با توجه به بافت تیوب و نحوه قرارگیری نوشته‌ها فقط یک عدد در دنیا موجود است.

الهام از معماری ایرانی

اولین کالکشن این برند در ۱۸ طرح با الهام از شکل الماس و با استفاده از آستر قرمز برای القای حس لوکس بودن ارائه شد.
از ویژگی‌های این مجموعه ارائه کیسه خرید فلزی با استفاده از مواد بازیافتی بود و بعد از این ارائه که در فروشگاه «ام زون» تهران انجام شد، مشتری‌ها سفارشاتی متناسب با نحوه استفاده خود به طراحان دادند و به این ترتیب کالکشن الماس به ۲۷ عدد رسید.
این شروع خوب برند ستیپی سبب ارائه و نمایش محصولات این برند در کشورهای فرانسه، لبنان، سوییس، ایتالیا و دبی شد.
کالکشن دوم این برند با الهام از معماری ایرانی با انتخاب پنج نماد معماری ایران، از جمله برج آزادی، برج طغرل، ارگ بم ، زیگورات چغازنبیل، و‌ آجر خشتی که سمبل اولین مصالح ساختمانی بوده، طراحی شد.
در این کالکشن از رنگ خردلی برای آستر کیف‌ها که تداعی‌گر رنگ معماری اصیل ایران است، استفاده شده و دسته‌های کیف‌ها که نماد ساختار بناها است تماما فلزی انتخاب شده‌اند.

کالکشن سوم با موضوع بحران هویت

این برند در سال ۹۶ و در نمایشگاه اینستالیشینی به کوشش نشریه واچار و در روز رونمایی اولین شماره این نشریه شرکت داشت؛ کیف ارگ بم با اندازه پنج برابر زیر گنبدی از تیوب قرار گرفته بود که به کمک آیدین امدادیان طراحی و‌ ساخته شده بود
کالکشن سوم این برند با موضوع بحران هویت شکل گرفت و این طراحان با انتخاب موضوع دوگانگی، اینستالیشنی را ارائه دادند.
این کالکشن شامل دو کیف بود؛ یکی ساخته شده از دو جلیقه بود که با یک زیپ به هم وصل شده و یک کیف را تشکیل می‌دهند و کیف دوم دامنی است که بعد از برگردانده شدن با یک زیپ به کیف تبدیل می‌شود.
این برند همچنان در مسیر تلاش و پیشرفت است و به زودی باید منتظر کالکشن متفاوت دیگری از آن باشیم.
.
#بام_طراحی_مد
دبیر: امیر طباطبایی

تصاویر:

اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

خرید نسخه کاغذی

امیر طباطباییمشاهده نوشته ها

Avatar for امیر طباطبایی

دبیر بام طراحی مد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.