نمایشگاه بینال ونیز از آثار بایگانی شده

48
بینال ونیز

بینال ونیز


نمایشگاه “الهه‌ها‌ی پریشان شده” در بینال ونیز

بینال ونیز یک نمایشگاه از بایگانی کاملش را این تابستان به نمایش می‌‌گذارد تا نشان دهد چگونه تاریخ به میراثش شکل داده است. این نمایشگاه مبتنی، بر تاریخ نشان خواهد داد که چگونه بینال به وقایع حساس قرن اخیر پاسخ داده است. در حالیکه ممکن است بینال ونیز تا سال 2022 به تعویق بیفتد،‌ سازمان متولی آن صد و بیست و پنجمین سالگردش را تابستان امسال جشن خواهد گرفت و به مناسبت آن نمایشگاهی را برگزار خواهد کرد که برای نخستین بار همه شش بخش آن هنر، معماری، سینما، رقص، موسیقی و تئاتر را گردهم خواهد آورد. هر کدام از مدیران هنری این شش بخش در حال همکاری برای این نمایشگاه که “الهه های پریشان شده” نامگذاری شده، هستند.

درباره وجه تاریخی بینال، از تاسیس پر ماجرای آن و تاریخِ به نوبه ی خود غنی می توان سخن به میان آورد.
سیسیلیا آلِمانی که هدایت این نمایشگاه و کیورت بینال بعدی را بر عهده دارد به آرت نت گفت: ” همکاری بین رشته‌ای امری کاملا جدید برای بینال است. ما به ویژه تمرکز خواهیم داشت بر زمانهای متفاوتی که موسسه با وقایع تاریخی ایتالیا در تقابل بود، خواه بحران، خواه جنگ. و البته زمانهایی که با معرفی زبانهای جدید و تغییرات خودش مواجه شده.

بینال

این نمایشگاه از 23 آگوست تا 8 دسامبر در پاویون مرکزی جیاردینی که معمولا میزبان نیمی از نمایشگاه‌های هنری گروهی است در معرض دید بیننده ها قرار میگیرد.با توجه به جزئی‌نگر بودن ذات این اسناد و اشیاء ریز دیگرکه در معرض نمایش گذاشته خواهد شد، تلاشی برای نمایش آنلاین این نمایشگاه صورت نخواهد گرفت.

حدود 95 درصد این آثار  از گنجینه اسناد موجود در آرشیو تاریخیِ هنرهای معاصر ونیز است. همچنین از گروه بزرگی از بنیادهای ایتالیایی، و تعداد معینی اثر وام گرفته شده از مجموعه تیت‌مدرن و مجموعه‌ی پگی گوگنهایم به نمایش در خواهد آمد.

عکس بیشتر:

بینال ونیز

اخبار هنرهای تجسمی را در پشت‌بام پیگیری کنید.

برای خرید نسخه کاعذی پشت‌بام به این لینک مراجعه کنید.

خرید نسخه کاغذی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.