هنرکده هنرهای تزئینی در مهرماه 1339 توسط هوشنگ کاظمی و با حمایت وزیر فرهنگ و هنر وقت، مهرداد پهلبد، در ساختمانی اجاره‌ای در کوچه پیرجمالی در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان طالقانی فعلی تاسیس شد. با ظهور انجمن هنری خروس جنگی در اواخر دهه 1320 شمسی و تحولات مهم فرهنگی و هنری در دوره پهلوی دوم و به‌خصوص بعد از کودتای 28 مرداد 1332، فضاهای آموزشی در حیطه هنرهای دیداری مدرن گسترش پیدا کرد. هنرستان هنرهای زیبای تهران در سال 1332 با رویکرد آموزش نوین، که تحت تاثیر فضای آموزشی مدارس اروپا، فعالیت می‌کرد، توسط جلیل ضیاپور تاسیس شد. ضیاپور که خود بنیان‌گذار انجمن هنری خروس جنگی و از دانش‌آموختگان اروپا بود، شیوه آموزش این هنرستان را نسبت به مدارس و آموزشگاه‌های قبل تغییر داد و به‌همین دلیل اولین هنرآموخته‌گان این هنرستان مورد استقبال دانشکده هنرهای زیبای تهران قرار نگرفتند. در حالی که در محدوده  دهه های 20 و 30  تفکر بازگشت به هنر ملی و میهنی رواج پیدا کرده بود. در نگاه نخست توجه به اصالت ایرانی و هویت شرقی است که پایه‌های هنرهای تزئینی را شکل می‌دهد. با توجه به تحولات هنری ایران در دهه 30 و 40 شمسی و رواج هنر نوگرا در بین هنرمندان ایرانی، ماهیت و ساختار هنرکده هنرهای تزئینی با الگوبرداری از مدرسه آرت دکوی پاریس بنیان گذاشته شد. علاوه بر استادان ایرانی، از مدرسان خارجی (فرانسوی) هم دعوت شد که در هنرکده هنرهای تزئینی تدریس کنند. حضور این استادان سبب آشنایی و شناخت بیش‌تر هنرجویان ایرانی با هنر مدرن غربی شد. این هنرکده با ایجاد امکانی برای ادامه تحصیل دانش‌آموختگان هنرستان و ایجاد رشته‌های جدید، بخشی از نیازهای تحصیلی نسل جدید را پاسخ داد. این شماره از پشت بام به این هنرکده اختصاص دارد که میتوانید از این لینک خریداری فرمایید.

نمایشگاه آثار لوییس هموند با عنوان “زنده باد زندگی”توسط : در:

لوییس هموند

آثار لوییس هموند


نمایشگاه آثار لوییس هموند با عنوان “زنده باد زندگی”

نمایشگاه آثار لوییس هموند در گالری لولو مکزیکو سیتی به صورت آنلاین در حال برگزاری است.
لوییس هموند نقاش ساکن لندن است.
در نقاشی‌های لموند در این نمایشگاه به احساس های انسانی مانند
ترس، اضطراب، ناآرامی و خشم میپردازد، که به عقیده خود او مرتبط با شرایط جامعه درگیر بیماری کروناست.
تعدادی از این آثار در بحران‌های مکزیک خلق شده‌اند.موضوع این آثار تاریک، ابتدا جوری به نظر می‌رسند که انگار می‌خواهند نزدیکی
و شباهتشان به یکدیگر را نشان دهند.
دو قاشق در تخت، دو نفر دیگر که همدیگر را به آغوش کشیده اند و سر هایشان کنار هم قرار گرفته.
این تصاویر پر شده از کسانی که به سمت خطر می‌روند، با اینکه این موضوع هیچوقت به چشم نمی‌آید. در یک نقاشی، سه شاخه‌ی تیغ‌دار
در بخش داخلی گنبدی، داخل قاب ایستاده‌اند و در دیگری، چاقو‌ها و دیگر ابزار تیز کنار هم قرار گرفته‌اند.
در سومین اثر، حیوان نیش‌داری را می‌بینم که در آشغال‌ها به دنبال غذا می‌گردد.

رنگ‌های سنگین می‌توانند گاهی بیشتر از پراخشگری، آرامش‌بخش باشند. به نظر می‌رسد که اسم نمایشگاه،
« زندگی بی‌جان» به تاریخچه‌ی هنری طبیعت بی‌جان برنمی‌گردد؛
بلکه تصور هنرمند از مردم و چیز‌هایی که در زندگی راکد و بی‌تکاپو وجود دارند را نشان می‌دهد.

لوییس هموند

آثار لوییس هموند

لوییس هموند

نمایشگاه آثار لوییس هموند

لوییس هموند

آثار لوییس هموند

 

 

اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

 

اخبار

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.