حراج کریستیز در ماه جولای برگزار می شود

73
حراج کریستیز

حراج کریستیز در ماه جولای برگزار می شود کریستیز در چهار شهر برگزار خواهد شد


حراج کریستیز در ماه جولای برگزار می شود

کریستیز در چهار شهر برگزار خواهد شد

متون رسمی شرکت بیان می‌کنند که جیمز کریستی اولین فروش خود را در تاریخ ۵ دسامبر
۱۷۶۶ میلادی در لندن سازمان داد، و قدیمی‌ترین کاتالوگ حراج که در اختیار این شرکت است
به ماه دسامبر ۱۷۶۶ برمی‌گردد. اگرچه منابعی دیگر گزارش می‌کنند که جیمز کریستی اتاق‌های حراج
را از سال ۱۷۶۲ اجاره کرده‌است، و آگهی‌های تبلیغاتی خانه حراج کریستی در روزنامه‌ها به سال ۱۷۵۹ میلادی برمی‌گردند.
کریستیز به زودی و با بهره از مقام تازه یافته لندن به عنوان مرکز بزرگ تجارت جهانی هنر پس از انقلاب فرانسه، به عنوان یک خانه حراج مهم شهرت می‌یابد.از سال ۱۸۵۹ این شرکت با عنوان کریستی، مانسون و وودز شناخته می‌شد.در ۱۹۸۵ اولین دفتر خارج از کشور خود را با استخدام یک نماینده در رم بنیان نهاد. اولین خانه حراج خارج از کشور را در شهر ژنو ایجاد کرد که به حراج جواهرات اختصاص دارد.

کریستیز بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۹ یک شرکت سهامی عام بود و در بورس لندن مبادله می‌شد.
در ماه مه ۱۹۹۸، یک شرکت هلدینگ به نام گروپِ آرتمیس متعلق به فرانسیس پینو (به فرانسوی: François Pinault) ابتدا ۲۹.۱ درصد شرکت را به ارزش ۲۴۳.۲ میلیون دلار خرید و سپس در یک معامله باقی‌مانده سهم شرکت را، در مجموع به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، خریداری نمود.

خانه حراج اصلی کریستیز در خیابان کینگ در محله سنت جیمزز لندن، که از سال ۱۸۲۳ در آنجا مقیم شده، قرار دارد. دومین حانه حراج کریستیز در لندن در کنزینگتون جنوبی واقع شده که در سال ۱۹۷۵ باز شد و در بیشتر مواقع به اداره بازار میانی می‌پردازد. کریستیز کنزینگتون جنوبی یکی از شلوغ‌ترین خانه‌های حراج جهان است.

در سال ۱۹۷۷، کریستیز یک شعبه در خیابان پارک نیویورک افتتاح کرد، با اتاق حراجی که گنجایش ۶۰۰ نفر را دارد. با اینحال متداوم با کمبود جا مواجه بوده و به همین دلیل با یک قرارداد ۳۰ ساله سالنی به مساحت ۳۰۰ هزار فوت مربع در مرکز راکفلر را به مبلغ ۴۰ میلیون دلار اجاره کرده‌است. تا سال ۲۰۰۱، کریستیز شرق، بخشی که فروش آثار و اشیاء هنری با بهای پایین‌تر اختصاص داشت، در شماره ۲۱۹ خیابان شصت و هفتم شرقی قرار داشت. در ۱۹۹۶، کریستیز یک خانه در خیابان ۵۹ شرقی منهتن خریداری نمود که به عنوان یک گالری مجزا به متخصصین مجال می‌داد در فضایی کاملاً خصوصی به اداره قراردادهای فروش آثار هنری مشتریان خود بپردازند. کریستیز در سال ۱۹۹۷ یک دفتر فروش در بورلی هیلز افتتاح کرد.

 

 

حراج کریستیز

 

برای بازدید حراج ماه گالری دنا اینجا را کلیک کنید

 

برای خرید مجله پشت بام به لینک زیر مراجعه کنید

خرید نسخه کاغذی

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.