هنرکده هنرهای تزئینی در مهرماه 1339 توسط هوشنگ کاظمی و با حمایت وزیر فرهنگ و هنر وقت، مهرداد پهلبد، در ساختمانی اجاره‌ای در کوچه پیرجمالی در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان طالقانی فعلی تاسیس شد. با ظهور انجمن هنری خروس جنگی در اواخر دهه 1320 شمسی و تحولات مهم فرهنگی و هنری در دوره پهلوی دوم و به‌خصوص بعد از کودتای 28 مرداد 1332، فضاهای آموزشی در حیطه هنرهای دیداری مدرن گسترش پیدا کرد. هنرستان هنرهای زیبای تهران در سال 1332 با رویکرد آموزش نوین، که تحت تاثیر فضای آموزشی مدارس اروپا، فعالیت می‌کرد، توسط جلیل ضیاپور تاسیس شد. ضیاپور که خود بنیان‌گذار انجمن هنری خروس جنگی و از دانش‌آموختگان اروپا بود، شیوه آموزش این هنرستان را نسبت به مدارس و آموزشگاه‌های قبل تغییر داد و به‌همین دلیل اولین هنرآموخته‌گان این هنرستان مورد استقبال دانشکده هنرهای زیبای تهران قرار نگرفتند. در حالی که در محدوده  دهه های 20 و 30  تفکر بازگشت به هنر ملی و میهنی رواج پیدا کرده بود. در نگاه نخست توجه به اصالت ایرانی و هویت شرقی است که پایه‌های هنرهای تزئینی را شکل می‌دهد. با توجه به تحولات هنری ایران در دهه 30 و 40 شمسی و رواج هنر نوگرا در بین هنرمندان ایرانی، ماهیت و ساختار هنرکده هنرهای تزئینی با الگوبرداری از مدرسه آرت دکوی پاریس بنیان گذاشته شد. علاوه بر استادان ایرانی، از مدرسان خارجی (فرانسوی) هم دعوت شد که در هنرکده هنرهای تزئینی تدریس کنند. حضور این استادان سبب آشنایی و شناخت بیش‌تر هنرجویان ایرانی با هنر مدرن غربی شد. این هنرکده با ایجاد امکانی برای ادامه تحصیل دانش‌آموختگان هنرستان و ایجاد رشته‌های جدید، بخشی از نیازهای تحصیلی نسل جدید را پاسخ داد. این شماره از پشت بام به این هنرکده اختصاص دارد که میتوانید از این لینک خریداری فرمایید.

تاثیر ویروس کرونا بر رویداد هنری” Armory week ” نیویورکتوسط : در:

رویداد هنری Armory week

رویداد هنری Armory week


رویداد هنری “Armory week” تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت.

رویداد هنری “Armory week” تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت…در هفته‌ای که گذشت به خاطر ویروس کرونا،برگزاری نمایشگاه ها و به خصوص رویداد هنری “Armory week” تحت تاثیر جدی قرار گرفت و مشخص نبود که این نمایشگاه برگزار خواهد شد یا خیر…اما بعد اعلام شد که با دقت در مسائل بهداشتی و توجه ویژه به سلامتی برگزارکننده‌ها و مهمانها این رویداد مهم هنری برگزار میشود .
صبح چهارشنبه، نمایشگاها در حالیکه از هنرمندان زیادی در آنها اثر گذاشته شده بود فعال بودند .
برگزاری این رویداد مهم و پر بازدید هنری یک پیام واضح داشت :

” حداقل برای زمانی که باقی‌مانده تهدید ویروس کرونا دنیای هنر را با قرنطینه شدن نمی تواند زندانی کند.”

“Armory week” چیست؟

نمایشگاه آرمور که با عنوان نمایشگاه بین المللی هنر مدرن نیز شناخته می شود ، نمایشگاهی بود که در سال 1913 توسط انجمن نقاشان و مجسمه سازان آمریکایی برگزار شد. این نخستین نمایشگاه بزرگ هنر مدرن در آمریکا بود.

این نمایش به عنوان یک کاتالیزور برای هنرمندان آمریکایی خدمت کرد.

منشاء این رویداد در پیدایش نمایشگاه های مستقل در اوایل قرن بیستم (با سابقه های قابل توجه فرانسه) است.

ایده های زیبایی شناسی داشت و اقتدار آکادمی ملی طراحی را به چالش می کشد.

ضمن گسترش نمایشگاه و فروش فرصت ها ، ارتقاء دانش عمومی و افزایش مخاطبان برای هنرهای معاصر را نیز دارا بود.

این نمایشگاه هر ساله در نیویورک برگزار میشود و تعداد زیادی از هنرمندان به نام هنرعای دیداری در آن شرکت میکنند.

 

اخبار دیگر

 

 

 

A Kehinde Wiley in the Roberts Projects booth. Photo: Nate Freeman.

A Kehinde Wiley in the Roberts Projects booth. Photo: Nate Freeman.

 

Work by Robert Nava in the booth of Sorry We’re Closed. Photo: Nate Freeman.

in the booth of Sorry We’re Closed. Photo: Nate Freeman

 

Installation view of the Jeffrey Deitch booth featuring work by Austin Lee. Photo: Nate Freeman

Installation view of the Jeffrey Deitch booth featuring work by Austin Lee. Photo: Nate Freeman

 

A work by Amoako Boafo in the Roberts Projects booth.

A work by Amoako Boafo in the Roberts Projects booth.

 

A Betye Saar work in the Roberts Projects booth.

A Betye Saar work in the Roberts Projects booth.

 

Julian Schnabel at work in Montauk. Courtesy of Pace.

Julian Schnabel at work in Montauk. Courtesy of Pace.

اخبار

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.