“پروژه‌ ۹۹ ” تاملی درباره‌ موسیقی امروز

38
مدرسه‌ی هنر و ادبیات بیدار با همکاری فستیوال بين‌المللى موسیقی معاصر تهران، موسسه موسیقی شهرآشوب، آنسامبل زروان و آنسامبل مدرن یارآوا برگزار می‌کند. ؤ "پروژه‌ ۹۹ " تآملی درباره‌ی موسیقی امروز بهمن ماه ۱۳۹۸ تا خرداد ماه ۱۳۹۹ مکان نشست‌ها: مدرسه‌ی هنر و ادبیات بیدار

مدرسه‌ی هنر و ادبیات بیدار با همکاری فستیوال بين‌المللى موسیقی معاصر تهران، موسسه موسیقی شهرآشوب، آنسامبل زروان و آنسامبل مدرن یارآوا برگزار می‌کند. ؤ "پروژه‌ ۹۹ " تآملی درباره‌ی موسیقی امروزبهمن ماه ۱۳۹۸ تا خرداد ماه ۱۳۹۹ مکان نشست‌ها: مدرسه‌ی هنر و ادبیات بیدار


مدرسه‌ی هنر و ادبیات بیدار با همکاری فستیوال بين‌المللى موسیقی معاصر تهران، موسسه موسیقی شهرآشوب، آنسامبل زروان و آنسامبل مدرن یارآوا برگزار می‌کند.

“پروژه‌ ۹۹ ”
تآملی درباره‌ی موسیقی امروز

بهمن ماه ۱۳۹۸ تا خرداد ماه ۱۳۹۹
مکان نشست‌ها: مدرسه‌ی هنر و ادبیات بیدار

پروژه ۹۹ توسط مدرسه بیدار و با همکاری فستیوال بين‌المللى موسیقی معاصر تهران، موسسه موسیقی شهرآشوب، آنسامبل زروان، آنسامبل مدرن یارآوا، همچنین جمعی از جامعه شناسان، آهنگسازان و موسیقی‌شناسان، در بهمن ماه ۱۳۹۸ آغاز و تا خرداد ماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد یافت.
تجربه حاصل از پروژه ۹۸، ضرورت شناخت و مرور دوباره مفاهیم و عدم وجود همکاری و ارتباط فکری میان حوزه‌های مختلف علمی و هنری به عنوان لازمه شناخت و ساخت ابزار تفکر هنری-اجتماعی، دلیل طراحی این پروژه است.
مقدمه‌ای بر شناخت متریال موسیقایی، جستجوی ردِ دگرگونی آن در تحولات تاریخ اجتماعی، نقد جامعه شناختی و تحلیل آثاری از رپرتوار موسیقی ایرانی و غرب از منظر تکنیک و استتیک، محتوای تئوریک این پروژه را شامل می‌شود.
کنسرت‌های پیشبینی شده برای این پروژه توسط آنسامبل زروان و آنسامبل مدرن یارآوا، خردادماه ۱۳۹۹ در تهران به اجرا در خواهند آمد.

نشست‌ها

آیدین کیخایی:
حال و معاصریت در موسیقی ایرانی

مهدی کازرونی: مقدمه‌ای بر مفهوم متریال در موسیقی

محسن میرمهدی: موسیقی مصرفی در اجتماع تهران

آرش حیدری: لحظه حال و امر هنری،گفتاری درباره تاریخ نگاری هنر

حسام نقره‌چی: ایده بریکُلاژِ

لوی استروس: ضرورت عملی یا بن بست نظری؟

نادرمشایخی: مفهوم بریکلاژ و منطق سرِهمبندی اصوات

مهدی کازرونی/ محسن میرمهدی: دگرگونگی و تداوم

محسن میرمهدی/ مهدی کازرونی: زمان و خاطره، بررسی مقوله زمان در موسیقی ایرانی

• علی گرجی:
مفهوم اثر آزاد، نقد و بررسی مفهوم «اثر آزاد» از دیدگاه اومبرتو اِکو Umberto Eco

مهران پورمندان: «موسیقی اکنون ایران و هایپرمارکتینگ هنری» 1

مهدی کازرونی/ آیدین کیخایی: شناخت متریال در موسیقی ایرانی

محسن میرمهدی: از اثر هنری تا کالای فرهنگی مهران پورمندان: «موسیقی اکنون ایران و هایپرمارکتینگ هنری» 2 • مهران پورمندان: «موسیقی اکنون ایران و هایپرمارکتینگ هنری» 3 سینا موسوی فرد: تحلیل آثاری از علیرضا فرهنگ، مهدی حسینی،کارن کیهانی علیرضا فرهنگ: ساز و کار صدای انسان و استفاده از آن در موسیقی • مهدی کازرونی/کارن سلاجقه: تحلیل و اجرای آثاری از رپرتوار موسیقی قرن بیستم

اخبار

اخبار

برای خرید نشریه پشت بام به لینک زیر مراجعه کنید

خرید نسخه کاغذی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.