هنرکده هنرهای تزئینی در مهرماه 1339 توسط هوشنگ کاظمی و با حمایت وزیر فرهنگ و هنر وقت، مهرداد پهلبد، در ساختمانی اجاره‌ای در کوچه پیرجمالی در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان طالقانی فعلی تاسیس شد. با ظهور انجمن هنری خروس جنگی در اواخر دهه 1320 شمسی و تحولات مهم فرهنگی و هنری در دوره پهلوی دوم و به‌خصوص بعد از کودتای 28 مرداد 1332، فضاهای آموزشی در حیطه هنرهای دیداری مدرن گسترش پیدا کرد. هنرستان هنرهای زیبای تهران در سال 1332 با رویکرد آموزش نوین، که تحت تاثیر فضای آموزشی مدارس اروپا، فعالیت می‌کرد، توسط جلیل ضیاپور تاسیس شد. ضیاپور که خود بنیان‌گذار انجمن هنری خروس جنگی و از دانش‌آموختگان اروپا بود، شیوه آموزش این هنرستان را نسبت به مدارس و آموزشگاه‌های قبل تغییر داد و به‌همین دلیل اولین هنرآموخته‌گان این هنرستان مورد استقبال دانشکده هنرهای زیبای تهران قرار نگرفتند. در حالی که در محدوده  دهه های 20 و 30  تفکر بازگشت به هنر ملی و میهنی رواج پیدا کرده بود. در نگاه نخست توجه به اصالت ایرانی و هویت شرقی است که پایه‌های هنرهای تزئینی را شکل می‌دهد. با توجه به تحولات هنری ایران در دهه 30 و 40 شمسی و رواج هنر نوگرا در بین هنرمندان ایرانی، ماهیت و ساختار هنرکده هنرهای تزئینی با الگوبرداری از مدرسه آرت دکوی پاریس بنیان گذاشته شد. علاوه بر استادان ایرانی، از مدرسان خارجی (فرانسوی) هم دعوت شد که در هنرکده هنرهای تزئینی تدریس کنند. حضور این استادان سبب آشنایی و شناخت بیش‌تر هنرجویان ایرانی با هنر مدرن غربی شد. این هنرکده با ایجاد امکانی برای ادامه تحصیل دانش‌آموختگان هنرستان و ایجاد رشته‌های جدید، بخشی از نیازهای تحصیلی نسل جدید را پاسخ داد. این شماره از پشت بام به این هنرکده اختصاص دارد که میتوانید از این لینک خریداری فرمایید.

سازمان Careتوسط : در:

سازمان- آفریقا- کودکان آفریقایی- خیریه-تبلیغات

بام گرافیک-سازمان Care


در این سازمان آنها همه چیز را به اشتراک میگذارند از جمله گرسنگی / آنها با گرسنگی باهم می خوابند.

Care
یک سازمان بین‌المللی غیر دولتی است که بر روی کشورهای آفریقایی که گرسنگی در آن‌ها بیداد می‌کند تمرکز دارد.

این سازمان از جنگ جهانی دوم در سراسر جهان شناخته شده است، درست از زمانی که به همراه کمک‌هایشان بسته‌های “CARE” را ارائه می‌دادند.

آن‌ها برای آن‌که توجه جهان را معطوف گروهی از کودکان که بیشتر در معرض خطراتی نظیر گرسنگی هستند کند، تصمیم گرفت از اسباب‌بازی استفاده کند؛

اسباب‌بازی‌هایی که فارغ از سن یا ملیت، دورانِ کودکی را برای همگان یادآور می‌شوند.

این اسباب‌بازی‌های معمول که کودکیِ شاد و متداولی را نشان می‌دهد با تغییرات این سازمان در شکل فیزیکیشان گونه‌ی دیگری از کودکی، یعنی دورانی پر از گرسنگی و فقر را به دنیا نشان داد.
.
آژانس تبلیغاتی: McCann, Prague, Czech Republic
مدیر خلاق: Klára Palmer
مدیران هنری: Tereza Víznerová, Jiří Horut
کپی رایتر: Lucie Václavková

بام گرافیک
دبیر: امیرحسین نباتی

خرید نسخه کاغذی

بام گرافیک

مجله آنلاین

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.