هنرکده هنرهای تزئینی در مهرماه 1339 توسط هوشنگ کاظمی و با حمایت وزیر فرهنگ و هنر وقت، مهرداد پهلبد، در ساختمانی اجاره‌ای در کوچه پیرجمالی در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان طالقانی فعلی تاسیس شد. با ظهور انجمن هنری خروس جنگی در اواخر دهه 1320 شمسی و تحولات مهم فرهنگی و هنری در دوره پهلوی دوم و به‌خصوص بعد از کودتای 28 مرداد 1332، فضاهای آموزشی در حیطه هنرهای دیداری مدرن گسترش پیدا کرد. هنرستان هنرهای زیبای تهران در سال 1332 با رویکرد آموزش نوین، که تحت تاثیر فضای آموزشی مدارس اروپا، فعالیت می‌کرد، توسط جلیل ضیاپور تاسیس شد. ضیاپور که خود بنیان‌گذار انجمن هنری خروس جنگی و از دانش‌آموختگان اروپا بود، شیوه آموزش این هنرستان را نسبت به مدارس و آموزشگاه‌های قبل تغییر داد و به‌همین دلیل اولین هنرآموخته‌گان این هنرستان مورد استقبال دانشکده هنرهای زیبای تهران قرار نگرفتند. در حالی که در محدوده  دهه های 20 و 30  تفکر بازگشت به هنر ملی و میهنی رواج پیدا کرده بود. در نگاه نخست توجه به اصالت ایرانی و هویت شرقی است که پایه‌های هنرهای تزئینی را شکل می‌دهد. با توجه به تحولات هنری ایران در دهه 30 و 40 شمسی و رواج هنر نوگرا در بین هنرمندان ایرانی، ماهیت و ساختار هنرکده هنرهای تزئینی با الگوبرداری از مدرسه آرت دکوی پاریس بنیان گذاشته شد. علاوه بر استادان ایرانی، از مدرسان خارجی (فرانسوی) هم دعوت شد که در هنرکده هنرهای تزئینی تدریس کنند. حضور این استادان سبب آشنایی و شناخت بیش‌تر هنرجویان ایرانی با هنر مدرن غربی شد. این هنرکده با ایجاد امکانی برای ادامه تحصیل دانش‌آموختگان هنرستان و ایجاد رشته‌های جدید، بخشی از نیازهای تحصیلی نسل جدید را پاسخ داد. این شماره از پشت بام به این هنرکده اختصاص دارد که میتوانید از این لینک خریداری فرمایید.

الیسون جنیتوسط : در:

allison brooks janney-الیسون جنی

الیسون جی- بام تصویرسازی


الیسون جنی تصویرگر انگلیسی، در لندن طراحی گرافیک خوانده و زندگی می‌کند.

الیسون جنی بعد از اتمام تحصیلاتش مدت کوتاهی در زمینه انیمیشن و فیلم کوتاه کار کرده و سپس به تصویرگری روی‌آورد.

او در تصویرگری با بهره‌گیری از تکنیک‌های خاص و مدیوم‌های رنگ روغن حس کهنگی به اثرش می‌دهد و از رنگ روغن خشک استفاده می‌کند.

او در زمینه‌های مختلفی از جمله طراحی، بسته‌بندی، پوستر و تبلیغات تلویزیونی و انیمیشن فعالیت می‌کند.

وی با انتشارات‌ بسیار معتبری در سراسر جهان مثل نشر پنگوئن کار کرده و جوایزی نیز در زمینه تصویرگری دریافت کرده‌است.

جنی در مصاحبه‌ای، دلیل پیشرفتش را بررسی و تحلیل آثار سایر تصویرگران و هنرمندان تجسمی و تلاش برای توسعه سبک شخصی می‌داند.

پالت خاص و اغلب آمیخته با اُکر و قهوه‌ای و پردازش لطیف در آثارش و همچنین پرسپکتیو ویژه، حسی از نقاشی‌های پر جزییات دوران پیش از رنسانس و اصالت تاریخی به تصویرگری‌های جذاب او می‌بخشد.

خرید نسخه کاغذی

allison brooks janney الیسون جنی

allison brooks janney الیسون جنی

allison brooks janney-الیسون جنی

allison brooks janney

allison brooks janney-الیسون جنی

allison brooks janney

allison brooks janney-الیسون جنی

allison brooks janney

allison brooks janney-الیسون جنی

allison brooks janney

allison brooks janney-الیسون جنی

allison brooks janney

allison brooks janney-الیسون جنی

allison brooks janney

allison brooks janney-الیسون جنی

allison brooks janney

allison brooks janney-الیسون جنی

allison brooks janney

 

 

مجله آنلاین

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.