مجسمه های بارتول در نشان نقشه

39

مجسمه سازی


مجسمه های بارتول-مجسمه-نشان نقشه
مجسمه های بارتول

مجسمه های بارتول در نقشه

 

اينترنت در زندگي ما حضور همه جانبه دارد. بررسی ايميل، كنترل وضعيت پيش‌بينی هوا و مطلع شدن از اخرين اخبار روز با كليكی روی موس، بخش معمولی از زندگی هر روزه‌ی ما شده است. آثار آرم بارتول تجلی اينترنت در زندگی واقعی را به چالش و گاها وابستگی برده‌وار ما را به طرز كنايه اميزی به پرسش می‌كشد. “آرم بارتول” ( arambartholl ) متولد سال ١٩٧٢ در برلين مشغول به فعاليت است و شيفته‌ی رابطه‌ی دنيای واقعی و مجازی است. او اثر اينترنت را در دنيای واقعی بازسازی می‌كند.

بازتوليد اشيا مجازی در دنيای واقعی گاهی به معنی بزرگ كردن سايز است. اين يكی از پروژه‌های هنری او در فضای عمومی است. كه نمايش نشان معروف نقشه‌ی گوگل است: حرف #A قرمز. او از سال ٢٠٠٦ تا ٢٠١٣ در فرانسه ، آلمان ، تايوان ، و لهستان سوزن نقشه‌ی مجازی را به شكل واقعی ساخت و دقيقا در جايی كه نقشه‌ی گوگل به عنوان مركز شهر معرفی كرده است، نصب كرد.

مجسمه های بارتول-هنرهای دیداری-هنرهای تجسمی-فرزانه حسینی
مجسمه های بارتول

سوزن نقشه‌ی قرمز با انتقال از صفحه‌ی نمايش به فضای واقعی، بر اين‌كه دريافت ما از شهر به طور فزاينده‌ای تحت تأثير برنامه‌های موقعيت جغرافيايی است تاكيد دارد.

ايده‌ی اين اثر، در بعدازظهری كه دوستان او ادعا كردند نمی‌توانند به ديدارش بروند زيرا قادر به پيدا كردن آپارتمانش در نقشه‌ی گوگل نيستند.

با طرح اين پرسش از خودش كه {آيا امكان زندگی در فضای واقعی با حضور نداشتن در واقعيت مجازی ممكن است؟} شكل گرفت.

XXL Art when Artists Think Big / page 82
Artist statement
.
بام مجسمه سازی
دبیر: فرزانه حسینی

 

 

 

 

 

خرید مجله پشت بام با ارسال رایگان:

 

مجسمه های بارتول
مجسمه های بارتول
مجسمه های
مجسمه های بارتول
مجسمه
نشان شهری-هنرهای دیداری-فرزانه حسینی
مجسم
مجسمه

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.