بازی دو بعدی Fire Shark

91

بازی دو بعدی Fire Shark از بازی‌های جذاب نسل چهارمی است

بازی دو بعدی Fire Shark (در ژاپن 鮫!鮫!鮫 به معنی Same! Same! Same)، از بازی‌های جذاب نسل چهارمی است که در سال ۱۹۸۹ میلادی برای سگا جنسیس و سگا مگادرایو منتشر شد. این کنسول‌های شرکت Sega که در ایران با نام مطلق “سگا” شناخته می‌شوند و عموما به صورت کپی در دسترس بوده و هستند، از پرطرفدارترین کنسول‌های بازی ویدئویی بوده‌اند. باری این بازی مرحله‌ای رو به بالا، از بازی‌های خاص نسل چهارمی است که هم به لحاظ تصویرسازی‌ها و هم نحوه انجام، جذابیت‌های قابل توجهی دارد. لازم به ذکر است که بازیکن در این بازی، نقش خلبانی را به عهده دارد که قرار است یک‌تنه در برابر رژیمی که در حال اشغال تک‌تک کشورهای جهان است، بایستد و اجزایش را نابود کند.

صدای دستگاه آرکید (Arcade) بازی هواپیما، من را مجذوب خود کرد و کل اسکناس را دادم تا چند ژتون آن دستگاه را بگیرم

در یکی از فرعی‌های شرقی خیابان ۱۷ شهریور، بین میدان شهدا و امام حسین، پارک نسبتا کوچکی به نام “پارک خیام” قرار دارد. این پارک، سال‌ها میزبان من و پدربزرگم (در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد خورشیدی) بود که برای تفریح به آنجا می‌رفتیم. در یکی از روزهای گرم تابستان ۱۳۷۵ خورشیدی بود که بعد از رسیدن به پارک، آقا عباسی (آنچه پدربزرگ را خطاب می‌کردیم) کنار دوستانش در پارک نشست و اسکناسی به من داد تا با آن بتوانم چرخ و فلک سوار شوم یا از دیگر دستگاه‌های بازی استفاده کنم.

صدای دستگاه آرکید (Arcade) بازی هواپیما، من را مجذوب خود کرد و کل اسکناس را دادم تا چند ژتون آن دستگاه را بگیرم. آنجا اهرم جهت‌دهی در دست، خود را پادشاه جهان می‌دیدم و بمب بر سر تانک‌ها می‌کوبیدم. بعد از آن ایام، آن بازی را همیشه در پس ذهنم داشتم ولی چون اسمش را نمی‌دانستم، از پیدا کردنش عاجز بودم. در سال گذشته و به طور اتفاقی، آن بازی را در یک کارتریج چند لبه سگا پیدا کردم و حالا هر هفته با آن قدرت‌طلبیم را ارضا می‌کنم و شرمنده پدران، مادران و کودکانی می‌مانم که زیر آتش حقیقی قدرت‌ها در شرق و غربند.
#بام_بازی
دبیر: گروه: VGC
نویسنده: فرهنگ پارسی‌کیا
تصاویر:


برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن logo.gif است

فرهنگ پارسی‌کیامشاهده نوشته ها

Avatar for فرهنگ پارسی‌کیا

بام بازی دبیر: گروه VGC نویسنده: فرهنگ پارسی‌کیا

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.