گربه و ماهی

81

کاموی فونگ


کاموی فونگ-تصویرگری-تصویرسازی
کاموی فونگ

گربه و ماهی

 

گربه و ماهی ، دو کلید واژه‌ ورود به دنیای مدور “کاموی فونگ” kamwei fong تصویرگر مالزیایی است. گربه‌هایی معمولا تپل و کرکی، که گویی توپ هایی پشمالو هستند و ماهی هایی در نهایت سادگی و تسلط بی‌پایان فرم کروی.

او تصویرسازی‌هایش از گربه‌ها را تنها با خطوط نازک کوتاه و متعدد مرکب مشکی خلق می‌کند، که حس لطافت و نرمی گربه ها را به خوبی به بیننده انتقال می‌دهند و ماهی‌هایی که علاوه بر تصویرسازی، در ظروف، مجسمه‌ها و حجم‌های نمدی ساخته‌ی او نیزحضوری پررنگ دارند.

فونگ در آثارش گاهی به بزرگان هنر شرق نیز ادای دین می کند. در یکی از آثارش دم گربه را با الهام از آثار چاپی هوکوسای افسانه‌ای و مجموعه سی و شش منظره از کوه فوجی به موجی خروشان مبدل نموده است.

 

کاموی فونگ
کاموی فونگ

هنرش همان‌قدر که مدرن، فانتزی و کودکانه است، از ریشه‌های کهن‌ش در شرق دور و نمادهای متداول آن فاصله نمی‌گیرد. این بازخوانی گذشته، با روایت مینیمال او از فرم‌ها و حجم‌ها همراه است.
خودش روح آثارش را در سه نکته می‌داند: شاد باش؛ کودک باش؛ روحیه طنازانه داشته باش.

او پروژه‌ای را بر اساس تصویر ماهی‌ها از سال ۲۰۱۰ باعنوان بو و دوستان “Bo&Friends” آغاز کرده است و تا کنون آثار پرشماری در زمینه‌های مختلف بر اساس این ایده خلق نموده است.
فونگ تصویرسازی‌هایش را به صورت اصل اثر یا نسخه‌های چاپی امضا شده در فروشگاه‌های آنلاین بسیاری عرضه می‌کند.

آثار او با استقبال خوبی از سوی خریداران آسیایی، اروپایی و آمریکایی با فلسفه شاد زیستن قرار گرفته است.

او در سال ۲۰۱۷ اولین نمایشگاه انفرادی خود را در کوالالامپور برگزار کرد و بلافاصله نمایشگاه انفرادی دیگری را در پاریس برپا نمود. همچنین نخستین هنرمند مالزیایی بود که به رویداد هنر ژاپن در کوالالامپور با عنوان Isetan دعوت شد.

بام تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور

 

 

 

خرید مجله پشت بام با ارسال رایگان:

خرید نسخه کاغذی

کاموی فونگ
کاموی فونگ
کاموی فونگ
کاموی فونگ
کاموی فونگ
کاموی فونگ
کاموی فونگ
کاموی فونگ
کاموی فونگ-سمیه علیپور
کاموی فونگ
کاموی فونگ
کاموی فونگ
کاموی فونگ
کاموی فونگ

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.