نمایشگاه نقاشی‌های داوود زندیان

50

نمایشگاه نقاشی‌های داوود زندیان
نمایشگاه نقاشی‌های داوود زندیان

•بام‌گردی هفته‌ی اول دی‌ماه
• نمایشگاه نقاشی‌های داوود زندیان
گالری ایرانشهر
•روزگار آفتابی
.

نمایشگاه نقاشی‌های داوود زندیان گالری ایرانشهر
در استیتمنت نمایشگاه آمده است:
{کافه‌های قدیمی, میزهای چیده, جمع یاران جانی, چراغانی‌ها, درختان میوه باغ‌ها, گربه‌ها و نگاه افرادی که از ورای سالیان گذر کرده از درون قاب نقاشی به ما خیره شده‌اند و از دل رنگ‌های گرم و بیانگر قصه خود را حکایت میکنند.
روزگار آفتابی دوستی‌های پایدار و محفل‌های گرم, صحبت‌ها و مصاحبت‌های صمیمی, جشن‌ها و دورهمی‌ها و امیدها و آرمان‌هایی که یا رفت و یا ماند, اما دیگر به آن قامت پرشور در نیامد.
شیوه نقاشی‌های داوود زندیان بسیاری از مشخصات نقاشی معاصر را داراست؛ بیانگری در طرح و رنگ؛ روایتگری؛ طرد قواعد مرسوم پیشین در باب سبک و انسجام ساختار؛ ترکیب‌بندی و رنگ؛ کنارهم‌نشینی ساحت‌ها و زوایای دید متفاوت؛ و عدم تمایل به آرمانی کردن تصویر.

رسیدن به این شیوه محصول مراتب مختلفی بود که در روند هنری‌اش آزمود. از جمله نقاشی قهوه خانه‌ای, نگارگری صفوی, شیوه بازنمودی نقاشان روسی, عوالم آخرالزمانی اود نر دروم و تجارب فیلم‌سازی و عکاسی.
عکس‌هایی که در پس‌زمینه بیشتر آثار دیده می‌شوند از یک‌سو مفصل‌بندی نقاشی را حفظ می‌کنند و از سویی حضوری نمادین دارند.

پیکرهای تابلو هم از عکس متولد می‌شوند و حضور دوربین‌ها بر این اهمیت تاکید می‌گذارد. عمل جمع کردن عکس‌ها نقشی موازی با خود تابلوها ایفا می‌کنند.
گردآوری و کنارهم نهادن قطعات گذشته و ساختن و زنده کردن دوباره تاریخی کوچک؛ تاریخ زیسته و حکایت شده از زبان مردمی که از گذشته به حال می‌نگرند.
هلیا دارابی}

نمایشگاه نقاشی‌های داوود زندیان گالری ایرانشهر
.
سه‌شنبه ـ ۴ دی‌ماه ۱۳۹۷
#بام_گردی
نویسنده: مهدی مشایخی

پشت‌بام را از لینک زیر خریداری کنید

خرید نسخه کاغذی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.