هنرکده هنرهای تزئینی در مهرماه 1339 توسط هوشنگ کاظمی و با حمایت وزیر فرهنگ و هنر وقت، مهرداد پهلبد، در ساختمانی اجاره‌ای در کوچه پیرجمالی در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان طالقانی فعلی تاسیس شد. با ظهور انجمن هنری خروس جنگی در اواخر دهه 1320 شمسی و تحولات مهم فرهنگی و هنری در دوره پهلوی دوم و به‌خصوص بعد از کودتای 28 مرداد 1332، فضاهای آموزشی در حیطه هنرهای دیداری مدرن گسترش پیدا کرد. هنرستان هنرهای زیبای تهران در سال 1332 با رویکرد آموزش نوین، که تحت تاثیر فضای آموزشی مدارس اروپا، فعالیت می‌کرد، توسط جلیل ضیاپور تاسیس شد. ضیاپور که خود بنیان‌گذار انجمن هنری خروس جنگی و از دانش‌آموختگان اروپا بود، شیوه آموزش این هنرستان را نسبت به مدارس و آموزشگاه‌های قبل تغییر داد و به‌همین دلیل اولین هنرآموخته‌گان این هنرستان مورد استقبال دانشکده هنرهای زیبای تهران قرار نگرفتند. در حالی که در محدوده  دهه های 20 و 30  تفکر بازگشت به هنر ملی و میهنی رواج پیدا کرده بود. در نگاه نخست توجه به اصالت ایرانی و هویت شرقی است که پایه‌های هنرهای تزئینی را شکل می‌دهد. با توجه به تحولات هنری ایران در دهه 30 و 40 شمسی و رواج هنر نوگرا در بین هنرمندان ایرانی، ماهیت و ساختار هنرکده هنرهای تزئینی با الگوبرداری از مدرسه آرت دکوی پاریس بنیان گذاشته شد. علاوه بر استادان ایرانی، از مدرسان خارجی (فرانسوی) هم دعوت شد که در هنرکده هنرهای تزئینی تدریس کنند. حضور این استادان سبب آشنایی و شناخت بیش‌تر هنرجویان ایرانی با هنر مدرن غربی شد. این هنرکده با ایجاد امکانی برای ادامه تحصیل دانش‌آموختگان هنرستان و ایجاد رشته‌های جدید، بخشی از نیازهای تحصیلی نسل جدید را پاسخ داد. این شماره از پشت بام به این هنرکده اختصاص دارد که میتوانید از این لینک خریداری فرمایید.

بازی دو بعدی Double Dragon II: The Revengeتوسط : در:


بازی دو بعدی Double Dragon II: The Revenge


بازی دو بعدی Double Dragon II: The Revenge در سال ۱۹۸۹ میلادی برای Famicom و در سال ۱۹۹۰ میلادی برای NES منتشر شد. این کنسول‌های شرکت Nintendo که با نام گونه کپی شده‌شان (میکرو) در ایران شناخته می‌شوند، از شاخص‌ترین کنسول‌های بازی ویدئویی بوده و هستند. این بازی، دومین بازی از سری Double Dragon است که به صورت مبارزه‌ای و رو به جلو بازی می‌شوند و معمولا زمینه‌ای نیمه عشقی با پارامترهای آمریکایی دارند.

نویسنده این سطور در تابستان سال ۱۳۷۰ خورشیدی با این بازی روبه‌رو شد و با توجه به امکان انتخاب سطح دشواری بازی، در ۵ سالگی موفق به تمام کردن بازی شد. حس تمام کردن یک بازی مرحله‌ای، چنان شیرین و جذاب بود که بعد از ۳۰ سال هنوز تازه و مفتون کننده است. یافتن معشوق ربوده شده بازی برای من، یافتن عشقی بود که در پنج سالگی به جانم افتاد؛ عشق به بازی که از راه‌های نجات است!

#بام_بازی
دبیر: گروه VGC
نویسنده: فرهنگ پارسی‌کیا

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

مجله آنلاینویژه

فرهنگ پارسی‌کیاAuthor posts

دبیر: گروه VGC نویسنده: فرهنگ پارسی‌کیا

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.