هنرکده هنرهای تزئینی در مهرماه 1339 توسط هوشنگ کاظمی و با حمایت وزیر فرهنگ و هنر وقت، مهرداد پهلبد، در ساختمانی اجاره‌ای در کوچه پیرجمالی در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان طالقانی فعلی تاسیس شد. با ظهور انجمن هنری خروس جنگی در اواخر دهه 1320 شمسی و تحولات مهم فرهنگی و هنری در دوره پهلوی دوم و به‌خصوص بعد از کودتای 28 مرداد 1332، فضاهای آموزشی در حیطه هنرهای دیداری مدرن گسترش پیدا کرد. هنرستان هنرهای زیبای تهران در سال 1332 با رویکرد آموزش نوین، که تحت تاثیر فضای آموزشی مدارس اروپا، فعالیت می‌کرد، توسط جلیل ضیاپور تاسیس شد. ضیاپور که خود بنیان‌گذار انجمن هنری خروس جنگی و از دانش‌آموختگان اروپا بود، شیوه آموزش این هنرستان را نسبت به مدارس و آموزشگاه‌های قبل تغییر داد و به‌همین دلیل اولین هنرآموخته‌گان این هنرستان مورد استقبال دانشکده هنرهای زیبای تهران قرار نگرفتند. در حالی که در محدوده  دهه های 20 و 30  تفکر بازگشت به هنر ملی و میهنی رواج پیدا کرده بود. در نگاه نخست توجه به اصالت ایرانی و هویت شرقی است که پایه‌های هنرهای تزئینی را شکل می‌دهد. با توجه به تحولات هنری ایران در دهه 30 و 40 شمسی و رواج هنر نوگرا در بین هنرمندان ایرانی، ماهیت و ساختار هنرکده هنرهای تزئینی با الگوبرداری از مدرسه آرت دکوی پاریس بنیان گذاشته شد. علاوه بر استادان ایرانی، از مدرسان خارجی (فرانسوی) هم دعوت شد که در هنرکده هنرهای تزئینی تدریس کنند. حضور این استادان سبب آشنایی و شناخت بیش‌تر هنرجویان ایرانی با هنر مدرن غربی شد. این هنرکده با ایجاد امکانی برای ادامه تحصیل دانش‌آموختگان هنرستان و ایجاد رشته‌های جدید، بخشی از نیازهای تحصیلی نسل جدید را پاسخ داد. این شماره از پشت بام به این هنرکده اختصاص دارد که میتوانید از این لینک خریداری فرمایید.

تعرفه رسمی خدمات و آثار طراحان گرافیک ایران 1400توسط : در:

تعرفه خدمات و آثار طراحان گرافیک ایران 1400

تعرفه خدمات و آثار طراحان گرافیک ایران 1400


بیشتر از یکسال است که کشور ما نیز مانند دیگر کشورهای جهان با مشکلات همه‌گیری کووید ۱۹ مبارزه می‌کند. یکی از پیامدهای این همه گیری رکود تولید و فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که نتیجه آن کاهش تعداد سفارش‌های طراحی برای اکثر طراحان گرافیک شده است؛ البته خوشبختانه سفارشات طراحی برای فضای مجازی، گرافیک پویا (موشن‌گرافیکس) و طراحی رابط کاربری UI بیشتر شده است که با توجه به این موضوع موارد مرتبط با آن در تعرفه گسترده تر شده است. تنظیم تعرفه ۱۴۰۰ با توجه به رکود اقتصادی و مشکلات سفارش‌دهندگان از یک سو و  تورم سالانه و رشد هزینه‌های طراحان از سویی دیگر با دشواری و پیچیدگی روبرو بود اما سعی شد که در تغییرات قیمت تمامی این جوانب در نظر گرفته شود و تا همکاران محترم بتوانند مانند گذشته از این پیشه، زندگی‌ای متناسب با توانایی‌‌های حرفه‌ای خود فراهم کنند.

افزایش قیمت‌های تعرفه امسال پس از استعلام نرخ تورم از بانک مرکزی بر مبنای تورم جاری صورت گرفته است. البته در مورد طراحی اقلام فرهنگی مانند جلد کتاب و مجلات با لحاظ کردن نظر فعالین این حوزه و کمک به گسترش امور فرهنگی در کشور، افزایش کمتری محاسبه گردید. چنانچه پیش از این هم بیان شده است آنچه در تعرفه ۱۴۰۰ آمده قیمت‌های پایه‌ی طراحی است و طراحان به تناسب سابقه‌ی حرفه‌ای، نوع سفارش و تعدد مخاطب می‌توانند قیمت‌هایی افزون بر تعرفه‌ی پایه در نظر گیرند. امید است همکاران عزیز بدانند که با در نظر گرفتن تعرفه‌ و تعهد به منشور حرفه‌ای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، بانی رشد و شناخت هرچه بیشتر حرفه طراحی گرافیک و در نهایت رونق اقتصادی در کسب و کار خود و جامعه خواهند شد.

منبع خبر: انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران
برای دانلود فایل تعرفه قیمت اینجا کلیک کنید.

اخبارویژه

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.