اریک کارل/تلاش برای خنثی کردن ترس

68

تلاش برای خنثی کردن ترس

اریک کارل (25 ژوئن 1929 – 23 مه 2021) طراح ، تصویرگر و نویسنده آمریکایی کتاب‌های کودکان بود. کتاب تصویری «کرم بسیار گرسنه» او به بیش از شصت و شش زبان ترجمه شده و بیش از پنجاه میلیون نسخه فروش داشته است. او بیش از هفتاد کتاب را به تصویر کشید که بیشتر آنها را خودش نوشته بود و بیش از 145 میلیون نسخه از کتاب‌های او در سراسر جهان فروخته شده است.

در سال 2003 ، انجمن كتابخانه‌های آمریكا به كارل جایزه دوسالانه مدال Laura Ingalls Wilder را، كه امروزه جایزه میراث ادبیات كودكان نامیده می شود، اعطا كرد؛ جایزه‌ای برای نویسندگان و تصویرگران كتاب‌های كودكان منتشر شده در آمریكا كه در این زمینه سهم قابل توجهی داشته‌اند. کارل همچنین نامزد آمریکا برای جایزه دوسالانه بین المللی هانس کریستین اندرسن، در سال 2010 بود.

«من در بسیاری از کتاب‌هایم سعی می‌کنم میان خانه و مدرسه پل بزنم.»

کارل در مصاحبه‌ای می‌گوید: «من در بسیاری از کتاب‌هایم سعی می‌کنم میان خانه و مدرسه پل بزنم؛ به نظرم خانه نماینده گرما، امنیت، اسباب‌بازی‌ها و ارتباطات محبت‌آمیز است و مدرسه جای عجیب و غریبی برای کودک است. به نظر من رفتن به مدرسه دومین اتفاق مهم کودکی است. اتفاق اول تولد است. در هر دو مورد ما مکان گرم و مهربانی را برای مکانی تازه و ناشناخته ترک می‌کنیم و این ناشناختگی ترس به همراه دارد. من در کتاب‌هایم تلاش می‌کنم این ترس‌ها را خنثی کنم و احساس مثبتی را جایگزین کنم. من معتقدم کودکان به طور طبیعی خلاق و مشتاق یادگیری هستند و من تلاش می‌کنم به آنها نشان دهم که آموزش واقعا جذاب و سرگرم کننده است.»

مضامین داستان‌های اریک کارل معمولا از طبیعت گرفته شده و پیاده‌روی‌های او با پدرش در جنگل و علفزار، الهام بخش او بوده است

بیل مارتین جونیور(Bill Martin Jr) ، نویسنده و ویراستار برجسته، متوجه تصویری از یک خرچنگ قرمز شد که کارل برای پروژه تبلیغاتی ساخته بود و از او خواست که در یک کتاب تصویری با هم همکاری کنند. «خرس قهوه ‌ای، خرس قهوه ای چه می بینی؟» که در سال ۱۹۶۷ منتشر شد و بسیار پرفروش بود، حاصل این همراهی و همکاری است. کارل از این پس کارخود را به عنوان تصویرگر آغاز نمود.

او داستان‌های خود را می‌نوشت و تصویر می‌کرد. اولین آثار او «۱،۲،۳ در باغ وحش» و «کرم بسیار گرسنه» در سال ۱۹۶۹ منتشر شدند. شیوه او کلاژ با کاغذهای رنگ شده بود، کتاب‌های اوهمواره تفاوت‌هایی با کتاب‌های معمول دارند؛ صفحات قطع شده، برش‌های ویژه، چراغ چشمک زن یا حتی صدای واقعی کریکت در کتاب «کریکت بسیار آرام». مضامین داستان‌های او معمولا از طبیعت گرفته شده و پیاده‌روی‌های او با پدرش در جنگل و علفزار، الهام بخش او بوده است.

#بام_تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور
تصاویر:

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن logo.gif است

سمیه علیپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سمیه علیپور

دبیر بام تصویرسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.