برندگان جایزه‌ی پرتره 2021 lens culture

29

عکاسی پرتره بی شک یکی از قدرتمندترین مدیوم های عکاسی است و با وجود محبوبیت جهانی، این ژانر عکاسی همچنان نسبت به دیگر ژانرها محبوبیت کمتری میان هنرمندان دارد.

بهترین پرتره‌ها به وسیله‌ی جزییات مختلف، مخلوطی از احساسات و عواطف، سیگنال‌های متفاوت ارتباطی و ارتباطات سوژه با دنیای بیرون، از طریق دوربین و نگاه هنرمند عکاس ثبت می‌شوند و به ما نمایش داده می شوند.

همانطور که “لی فریدلندر” قبلا بیان کرده است؛ “عکاسی هنری سخاوتمندانه است و هر جنبه از یک‌ پرتره‌ی عالی به دیده شدن و موفق بودن آن عکس کمک می کند.” سطح صمیمیت، نگاه مستقیم یا غیر مستقیم، محیط اطراف، نور، میزان صمیمت و صداقت و… در برداشته شدن و افتادن ماسک روانشناختی سوژه و در پی آن فاش شدن تصویری واقعی و خالص نقش خواهند داشت.

داوری این مسابقه به صورت آنلاین انجام شده و برندگانی که اعلام شده اند از دیدگاه داوران توانسته اند تصویری واقعی و خالص از سوژه ی خود ثبت کنند و همچنین آن را برای مخاطبان نمایان کنند.

در ادامه سه منتخب بخش عکاسی مجموعه و سه منتخب تک عکس رو خواهیم دید و نکته ی فابل توجه این است که سه برنده ی بخش تک عکس هر سه خانم هایی هستند که خودنگاره‌هایشان را در این مسابقه شرکت داده‌اند.


برنده‌ی جایزه‌ی اول مجموعه عکس:

Oded Wagenestien

Transparent Curtains: Aging through the Eyes of Gay Elders


برنده‌ی جایزه‌ی دوم مجموعه عکس:

LINA GEOUSHY

Shame Less مش عيب


برنده‌ی جایزه‌ی سوم مجموعه عکس:

ALBERTO GIULIANI

San Salvatore Covid Hospital


برنده‌ی جایزه‌ی اول تک عکس:

LAUREN FORSTER

Self-portrait with Dad during Lockdown


برنده‌ی جایزه‌ی دوم تک عکس:

KRISTINA VARAKSINA

Essence of the Female


برنده‌ی جایزه‌ی سوم تک عکس:

VANESSA LEROY

Vanessa and Kiara

منبع خبر: لنز کالچر

برندگان جایزه‌ی پرتره 2021 lens culture

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.