هنرکده هنرهای تزئینی در مهرماه 1339 توسط هوشنگ کاظمی و با حمایت وزیر فرهنگ و هنر وقت، مهرداد پهلبد، در ساختمانی اجاره‌ای در کوچه پیرجمالی در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان طالقانی فعلی تاسیس شد. با ظهور انجمن هنری خروس جنگی در اواخر دهه 1320 شمسی و تحولات مهم فرهنگی و هنری در دوره پهلوی دوم و به‌خصوص بعد از کودتای 28 مرداد 1332، فضاهای آموزشی در حیطه هنرهای دیداری مدرن گسترش پیدا کرد. هنرستان هنرهای زیبای تهران در سال 1332 با رویکرد آموزش نوین، که تحت تاثیر فضای آموزشی مدارس اروپا، فعالیت می‌کرد، توسط جلیل ضیاپور تاسیس شد. ضیاپور که خود بنیان‌گذار انجمن هنری خروس جنگی و از دانش‌آموختگان اروپا بود، شیوه آموزش این هنرستان را نسبت به مدارس و آموزشگاه‌های قبل تغییر داد و به‌همین دلیل اولین هنرآموخته‌گان این هنرستان مورد استقبال دانشکده هنرهای زیبای تهران قرار نگرفتند. در حالی که در محدوده  دهه های 20 و 30  تفکر بازگشت به هنر ملی و میهنی رواج پیدا کرده بود. در نگاه نخست توجه به اصالت ایرانی و هویت شرقی است که پایه‌های هنرهای تزئینی را شکل می‌دهد. با توجه به تحولات هنری ایران در دهه 30 و 40 شمسی و رواج هنر نوگرا در بین هنرمندان ایرانی، ماهیت و ساختار هنرکده هنرهای تزئینی با الگوبرداری از مدرسه آرت دکوی پاریس بنیان گذاشته شد. علاوه بر استادان ایرانی، از مدرسان خارجی (فرانسوی) هم دعوت شد که در هنرکده هنرهای تزئینی تدریس کنند. حضور این استادان سبب آشنایی و شناخت بیش‌تر هنرجویان ایرانی با هنر مدرن غربی شد. این هنرکده با ایجاد امکانی برای ادامه تحصیل دانش‌آموختگان هنرستان و ایجاد رشته‌های جدید، بخشی از نیازهای تحصیلی نسل جدید را پاسخ داد. این شماره از پشت بام به این هنرکده اختصاص دارد که میتوانید از این لینک خریداری فرمایید.

بام بازی/سگاتوسط : در:


Comix Zone،کنسول نسل چهارمی شرکت Sega، شناخته شده با نام مطلق سگا در ایران

بازی دو بعدی Comix Zone در سال ۱۹۹۵ میلادی برای کنسول نسل چهارمی شرکت Sega که در ایران با نام مطلق “سگا” شناخته می‌شود، منتشر شد. این بازی نسل چهارمی با گرافیک ۱۶ بیتی، دارای دو شاخصه بسیار منحصر به فرد است که نامش را در تاریخ بازی‌های ویدئویی ماندگار می‌کند. نخست اینکه ساختار تصویر در کل بازی بر اساس مجله‌های کمیک است و دوم اینکه دست فرضی طراح در بعضی موارد وارد تصویر شده و عناصر دیداری را به محیط بازی اضافه می‌کند.

نویسنده این گفتار که در پنجم تیر ماه سال ۱۳۷۵ خورشیدی، برای اولین بار با این بازی مواجه شد، در ابتدا انتظار بازی زد و خوردی و رو به جلوی عادی چون بسیاری از بازی‌های کنسول سگا را داشت ولی ساختار بازی چنان هنجارشکن و از طرفی جذاب بود که بازیکن را مبهوت کرده و فرآیند بازی را تا ۸ ساعت، پیوسته.

اطلاعات کلی این بازی، به قرار زیر است:

توسعه‌دهنده:
Sega Technical Institute
ناشر:
Sega
طراح:
Peter Morawiec
برنامه‌نویس:
Adrian Stephens
نویسنده:
Peter Morawiec
آهنگساز:
Howard Drossin
پلتفرم‌ها:
Sega Genesis
Game Boy Advance
Microsoft Windows
تاریخ نشر:
۲ آگوست ۱۹۹۵
ژانر:
زد و خوردی
نحوه بازی:
تک‌نفره

#بام_بازی
دبیر: گروه VGC
تصاویر:

.

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام


این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن logo.gif است

مجله آنلاینویژه

گروه VGCAuthor posts

گروه VGC

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.