توماس آسکات/جهان خیالی

42

الهام از طبیعت برای خلق جهان غیر طبیعی

آثار توماس آسکات Thomas Ascott جهانی خیالی را تصویر می‌کنند‌؛ موجودات غریبی که با رنگ‌های جذاب و چشم‌های درشت و درخشان به مخاطب زل زده‌اند. این آثار گرچه گاهی یادآور داستان‌های شناخته شده از دوره‌های مختلف هستند، اما تعابیر جدیدی را به مضمون تکراری خود افزوده‌اند.مهارت تکنیکی آسکات در اجرای ایده‌هایش چشمگیر است. او با الهام از طبیعت، جهان غیر طبیعی خود را ساخته است.

جانوران و گیاهان کوه‌های تنسی، الهام بجشِ توماس آسکات

توماس آسکات در مورد آثار خود می‌گوید: “منبع الهام من فقط تجربیات من است، چیزهایی که در طول زندگی دیده‌ وشنیده‌ام، لمس و احساس کرده‌ام، در ذهنم به‌هم ریخته و تغییر شکل داده‌اند، تا زمانی که در یک تکه کاغذ به تصویر در آیند. دوست داشتم به کتابچه‌ای از طراحی‌های مربوط به سفارش‌هایم اشاره کنم که داستان را بازگو می‌کند، اما اغلب این تصاویر روی تکه‌های کاغذ نزدیک کامپیوتر یا یک دستمال پیچیده شده دور لیوان قهوه شکل گرفته‌اند.

من که در شرق تنسی بزرگ شده‌ام، دوران کودکی را به گردش در اطراف کوه‌ها و رودخانه‌ها گذرانده‌ام؛ ساعت‌های زیادی از تابستان‌ها را پشت سر گذاشتم و از میان سنگ‌های میان رودخانه‌ها قدم زدم و در غارها و مسیرها کاوش کردم.” کوه‌های تنسی محل زندگی توماس در کودکی و جانوران و گیاهان مختلفی است که احتمالا حاصل نگاه جست‌وجوگر او بوده که در بسیاری از آثارش دیده می‌شود.
#بام_تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور
تصاویر:

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

سمیه علیپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سمیه علیپور

دبیر بام تصویرسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.