سوپریم: هر آن‌چه می‌بینی!

1130

سوپریم: هر آن‌چه می‌بینی!

سوپریم (Supreme) نام تجاری برندی با سبک پوشش اسکیت بورد آمریکایی است که در آوریل ۱۹۹۴ در شهر نیویورک تاسیس شد. سوپریم فرهنگ اسکیت بورد و هیپ هاپ و به طور کلی فرهنگ جوانان را هدف قرار داده است. این برند لباس و لوازم جانبی تولید می‌کند و همچنین تعداد زیادی از کالاهای برندهای مطرح و معروف را بازطراحی کرده و با رنگ آمیزی و طراحی اختصاصی خود ارائه کرده است. سوپریم تا کنون با برندهای فراوانی چون لویی ویتون، گوچی، نایک، ساکونی، نیو ارا و امثال آن همکاری کرده است.

تعداد کمی از برندها به اندازه سوپریم دارای دو قطب مخاطب هستند؛ یا آن را دوست دارید، یا از آن متنفرید! از زمان تاسیس این برند توسط جیمز جبیا در سال ۱۹۹۴، این برند پیروان، شاگردان، مجموعه‌داران، اسکیت بازها و حتی متنفران را نیز جمع کرده است. نکته مشترک در همه آنها تشنگی بی‌پایان برای هر چیزی با آرم سوپریم است و با این تقاضای عجیبب، داستان‌ها و شایعاتی پیرامون تاریخچه این برند به وجود آمده است و این روزها انتظار دیدن آرم سوپریم بر هر کالا یا برند و هر آن‌چه می‌بینی، می‌توان داشت.

جیمز جبیا با تکیه بر آن‌چه مشاهده کرد برای ترسیم مسیر خلاقانه برند گام برداشت و آنچه را در خیابان‌ها می‌گذرد، مطالعه کرد

جیمز جبیا انگلیسی است. او در آمریکا متولد شد اما از یک تا ۱۹سالگی در انگلستان زندگی می‌کرد. جبیا فروشگاه سوپریم نیویوزک را بازتر و بزرگتر طراحی کرد تا اسکیت بازها بتوانند با اسکیت بورد خود به راحتی وارد فروشگاه شوند. “دلیل اینکه ما کارها را به روشی که انجام می‌دهیم، انجام می‌دهیم، این است که به مشتری احترام می‌گذاریم.” از نظر جبیا این صرفاً یک شیطنت بازاریابی نیست، بلکه نوعی اصل راهنما و مقدس است. او از ابتدا با تکیه بر آن‌چه مشاهده کرد برای ترسیم مسیر خلاقانه برند گام برداشت و آن‌چه را در خیابان‌ها می‌گذرد، مطالعه کرد.

جبیا می‌گوید: “افرادی که در اطراف مغازه بودند – اسکیت بازها – لباس باحال می‌پوشند. آنها لباس اسکیت نمی‌پوشند. می‌توانست لباس پولو باشد‌، کمربند گوچی باشد. ما همان چیزی را ساختیم که واقعاً دوست داشتیم. و نوعی چیز تدریجی بود. نفوذ قطعی اسکیت بازهای جوان در نیویورک بود. همچنین سفر به ژاپن و دیدن سبک عالی آنها. سفر به لندن. این کار حاصل ترکیبی از این‌ها بود.‌” این چیزی است که یک برند اسکیت باید ایجاد کند. مجموعه‌ای از همه آن‌چه افراد می‌توانند دوست داشته باشند.

رابرت دنیرو در راننده تاکسی، از اولین طرح‌های پیراهن‌های سوپریم

از اولین طرح‌های پیراهن‌های سوپریم، رابرت دنیرو در نقش Travis Bickle در راننده تاکسی بود. نماد جعبه قرمز با لوگوی “Supreme” به رنگ سفید Futura Heavy Oblique تا حد زیادی بر اساس هنر تبلیغاتی باربارا کروگر ساخته شده است. در سال ۲۰۱۸، جایزه برترین طراح لباس مردانه آمریکا از طرف شورای عالی طراحان مد به برند سوپریم اعطا شد.
#بام_طراحی_مد
دبیر: امیر طباطبایی
تصاویر:

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

امیر طباطباییمشاهده نوشته ها

Avatar for امیر طباطبایی

دبیر بام طراحی مد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.