سالروز تولد استاد محمدعلی بنی‌اسدی

353

سالروز تولد استاد تصویرهای درخشان بر ما مبارک!

محمدعلی بنی‌اسدی نقاش، پیکرساز، تصویرگر، پنجم آذر  ۱۳۳۴ در سمنان متولد شد. او که از برجسته‌ترین استادان تصویرگری است، عضو هیات علمی دانشکده هنرهای تجسمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و در رشته‌های طراحی، گرافیک، مجسمه‌سازی و انیمیشن نیز فعالیت دارد.
او از اعضای هیات موسس و رئیس هیات مدیره نخستین دوره انجمن تصویرگران ایران است. وی در سال ۲۰۱۲ نامزد جایزه هانس کریستین آندرسن شد.

تصویرگری بیش از ۸۵ کتاب کودکان و نوجوانان

وی از ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۹ با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری داشت و نیز از ۱۳۵۸ تاکنون با روزنامه‌ها و مجلاتی چون بامداد، کیهان، آیندگان، ایران، زن، کیهان کاریکاتور، کیهان بچه‌ها، صنعت حمل و نقل، گل آقا، کیان، شباب، پیام فولاد، باران، گلک، سروش کودکان، سروش نوجوان، رویش و غنچه، کلمه و چندین نشریه دیگر همکاری داشته است. او تصویرگری بیش از ۸۵ کتاب کودکان و نوجوانان و همچنین ساخت چند فیلم انیمیشن کوتاه بر اساس سرودهای کودکانه را در کارنامه خود دارد.

دریافت تندیس هانس کریستین آندرسن از جشنواره روز جهانی کودک

بنی‌اسدی عضو شورای کتاب کودک سروش و شورای برنامه‌ریزی و برگزاری تمامی دوره‌های دوسالانه‌های کاریکاتور و تصویرگری بوده است. وی دیپلم افتخار و مدال نمایشگاه کاریکاتور یومیوری شیمبون ژاپن را در سال ۱۳۶۳ از آن خود کرد و از آن زمان تا کنون جوایز ملی و بین المللی بسیاری را کسب کرده است. محمدعلی بنی‌اسدی یکی از پرافتخارترین هنرمندان ایرانی است که تندیس هانس کریستین آندرسن را نیز از جشنواره روز جهانی کودک دریافت کرده است.

#بام_تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور
تصاویر:

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن logo.gif است

سمیه علیپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سمیه علیپور

دبیر بام تصویرسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.