لی الکساندر مک کوئین/شبح‌های عصیان

120

شبح‌های عصیان

لی الکساندر مک کوئین متولد ۱۷ مارس ۱۹۶۹، طراح مد، از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ به عنوان طراح ارشد در جیوانچی کار کرد و در ۱۹۹۲ برند خود را تأسیس كرد. او چهار بار جایزه بهترین طراح سال بریتانیا (۱۹۹۶ ، ۱۹۹۷ ، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳) و یک بار جایزه بهترین طراح سال CFDA در سال ۲۰۰۳ را از آن خود کرد.

مک کوئین در مدرسه Rokeby تحصیل کرد و در ۱۶ سالگی با درجه هنری مدرسه را ترک کرد و قبل از پیوستن به Gieves & Hawkes ، دوره خیاطی را در کالج نیوهام به پایان رساند و با خیاطان Savile Row Anderson & Sheppard به عنوان شاگرد کار کرد. مهارت‌هایی که در این زمان به دست آورد، بعدها به وی کمک کرد تا در دنیای مد به عنوان یک متخصص در ایجاد ظاهری بی‌نقص و متناسب شهرت پیدا کند.

خریداری مجموعه پروژه پایان‌نامه در سال ۱۹۹۲ به طور کامل توسط ایزابلا بلو

مک کویین در حالی که شاگردی می‌کرد، در مرکز هنری روزتا حضور یافت. وی همچنین مقاله‌ای نوشت که زمینه ورود به دوره کارشناسی ارشد مد در کالج هنر و طراحی سن مارتینز را فراهم آورد. مجموعه پروژه پایان‌نامه او در سال ۱۹۹۲ به طور کامل توسط ایزابلا بلو خریداری شد. ایزابلا بلو با استفاده از سبک منحصر به فرد و ارتباطاتش راه را برای الکساندر مک کوئین هموار کرد. او از بسیاری جهات مربی او بود. در این دوره بود که مک کوئین به هاکستون نقل مکان کرد؛ جایی که طراحان جدید دیگری از جمله حسین چالایان و پوریک سوینی در آن اسکان داشتند.

طراحی کمد لباس مخصوص تورهای دیوید بووی

اندکی پس از تولید مجموعه دوم خود ، “تئاتر ظلم”، مک کوئین با کیتی انگلند آشنا شد و بعد از مدتی از او خواست که برای سومین مجموعه خود، “پرندگان” در Kings Cross ، به عنوان مدیر به او بپیوندد. کیتی انگلند پس از آن به همکاری با مک کوئین ادامه داد و تأثیر زیادی بر کار او داشت. مک کوئین کمد لباس مخصوص تورهای دیوید بووی در سال‌های ۱۹۹۶-۱۹۹۷ و همچنین کت Union Union را که بووی در تصویر روی جلد آلبوم Earthling خود در سال ۱۹۹۷ به تن دارد، طراحی کرد.

مک کوئین به خاطر نمایش‌های باشکوه و غیر متعارف شناخته می‌شود

مجموعه‌های اول مک کوئین وی را به عنوان طراحی جنجالی با تکنیک‌های شوک‌آور مشهور کرد. کارولین ایوانز روزنامه نگار، در مجله 032c درباره “صحنه پردازی نمایشی ظلم” از مک کوئین نوشت. مک کوئین به خاطر نمایش‌های باشکوه و غیر متعارف شناخته می‌شود. تشریح ​​یک کشتی غرق شده برای مجموعه خود در بهار ۲۰۰۳، بازی شطرنج انسانی بهار ۲۰۰۵ و نمایش پاییز ۲۰۰۶ از مجموعه‌های بی‌نظیر این طراح بودند.

شبح‌هایی که حس خیال و عصیان را به مد افزودند

مک کوئین به استفاده از جمجمه در طراحی‌هایش مشهور بود. روسری‌‌هایی با این نقش، از مشهورترین طرح های اوست که در سراسر جهان کپی برداری شد. مک کوئین از فناوری و نوآوری جدیدی استفاده کرد تا پیچ و تاب دیگری به نمایش‌های خود اضافه کند و اغلب مخاطبان را شوکه و متعجب کرد.

شبح‌های او حس خیال و عصیان را به مد افزودند. مک کوئین یکی از اولین طراحانی بود که از مدلهای هندی در لندن استفاده کرد. در نهایت مک کوئین در سال ۲۰۱۰، در سن ۴۰ سالگی، در خانه خود در میفیر لندن خودکشی کرد. مایکل اولیویرا سالاک، مدیر Blow PR و یکی از دوستان مک کوئین می‌گوید: “سرپیچی برای من همان چیزی است که مک کوئین را تعریف می‌کرد.”

#بام_طراحی_مد
دبیر: امیر طباطبایی
تصاویر:

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

امیر طباطباییمشاهده نوشته ها

Avatar for امیر طباطبایی

دبیر بام طراحی‌مد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.