سیندی شرمن در هیات مرد و زن

189

شرمن در هیات مرد و زن

آخرین مجموعه آثار سیندی شرمن، از پنجم مهر ماه تا دهم آبان امسال، در مترو پیکچرز (Metro Pictures) نیویورک به نمایش در آمد. در این مجموعه سیندی شرمن به هیات یک بازیگر خارق العاده از شخصیت‌های دو جنس نما (Androgynous Characters) در آمده است. او تحقیقات خود در زمینه بازنمایی هویت و ماهیت افراد را گسترش داده و نتیجه آن این مجموعه است. چهره‌های معمایی به تصویر کشیده شده در این ده عکس جدید، مدل هایی هستند که لباس‌های مردانه پوشیده‌اند و در مقابل پس زمینه‌های دستکاری شده دیجیتالی قرار گرفته‌اند.

به تصویر کشیدن کلیشه‌های زنانه

شرمن عکس‌های پس زمینه را هنگام سفر از باواریا (آلمان)، شانگهای و سیسینگورست (انگلیس) گرفته است. هر شخصیت با ویژگی‌ها و شیوه منحصر به فرد و نگاه خاص خود به دوربین نگرییسته و نظر بیننده را جلب می‌کند.شرمن که به خاطر به تصویر کشیدن کلیشه‌های زنانه مشهور است، پیش از این با مردانگی و بیان جنسیتی بازی کرده است. در مجموعه‌ای با عنوان «پزشک و پرستار» شرمن نمونه‌های کلیشه‌ای از کهن الگوهای حرفه‌ای اواسط قرن را در لباس هر دو شخصیت زن و مرد به اجرا در آورد.

در مجموعه «پرتره تاریخ» شرمن به مردان اشرافی و روحانی تبدیل شد. همچنین در یکی دیگر از مجموعه‌های اخیر خود، با عنوان «دلقک‌ها»، این هنرمند با پوشیدن لباس‌های بی شکل و رنگارنگ، همراه با آرایش اغراق آمیز چهره خود، سعی داشت پرسش از جنسیت افراد را رد کرده و این مقوله را به چالش بکشد.
منبع:
Contemporaryartdaily.com
ترجمه: علی خاتم‌ساز
#بام_عکاسی
دبیر: فاطمه پزشکی
تصاویر:

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

فاطمه پزشکی مقدممشاهده نوشته ها

Avatar for فاطمه پزشکی مقدم

دبیر بام عکاسی: فاطمه پزشکی مقدم ترجمه: علی خاتم‌ساز

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.