مجموعه داستان مصور گارفیلد

139

مجموعه داستان مصور گارفیلد

مجموعه داستان مصور گارفیلد (Garfield) توسط جیم دیویس (Jim Davis) خلق شده و از ۱۹ ژوئن ۱۹۷۸ به صورت روزانه منتشر می‌شود. این کمیک‌ها، که شرح زندگی یک گربه به نام گارفیلد، صاحبش، جان آرباکل (John Arbukle) و سگ جان، اودی (Odie) است، به عنوان هماهنگ‌ترین داستان مصور جهان در فهرست جهانی گینس ثبت شده است. مضامین این مجموعه شامل تنبلی گارفیلد، وسواس در غذا، عشق به قهوه و لازانیا، بی‌اعتنایی به روز اول هفته و رژیم‌های غذایی است. تمرکز این مجموعه بیشتر روی تعامل گارفیلد، جان و ادی است، اما شخصیت‌های دیگری نیز گاهگاهی در داستان‌ها دیده می‌شوند. براساس شخصیت گارفیلد و همراهان و داستان‌هایش محصولات بسیاری شاازمل انیمیشن، فیلم، بازی‌های ویدیویی، عروسک و غیره تولید می‌شوند و سالانه ۷۵۰ میلیون تا یک میلیارد دلار درآمد کسب می‌کنند.

نام وشخصیت گارفیلد از پدربزرگ جیمز دیویس الهام گرفته شده است

نام وشخصیت گارفیلد از پدربزرگ جیمز دیویس و همچنین بیست وپنج گربه‌ای که در طول کودکی با دیویس همراه بوده‌اند، الهام گرفته شده است. جیمز رابرت “جیم” دیویس، خالق گارفیلد در۱۹۴۵ در ایالت ایندیانا به دنیا آمد. کودکی وی در مزرعه‌ای با گاو، سگ و گربه‌های بسیار سپری شد. از نوجوانی به طراحی علاقمند بود و ساعاتی زیادی را صرف خلق تصاویر می‌کرد. جیمز وارد دانشگاه ایالتی بال (Ball) شد و در رشته‌های هنر و تجارت تحصیل کرد. بعد از دوران کالج دستیار «تام رایان»، خالق کمیک Tumbleweeds شد. او پس از طراحی چند شخصیت مختلف در مورد داستان‌های مصور مرتبط با حیوانات تحقیق کرد و دریافت که مجموعه‌های بسیاری در مورد سگ‌ها وجود دارد، اما در مورد گربه‌ها نه. به همین دلیل گارفیلد را پدید آورد که تا امروز در بیش از ۲۶۰۰ روزنامه چاپ شده است.

صداپیشگی «بیل موری» به جای گارفیلد

او سال ۱۹۸۱ شرکتی به نام Paws را تاسیس کرد که باهمکاری نزدیک به ۵۰ هنرمند و مدیر، طراحی و تولید مجموعه محصولات مربوط به گارفیلد را مدیریت می‌کند. در واقع دیویس سال‌هاست که ناظر مجموعه و ایده‌پرداز بخشی از آثار است و باقی کار توسط سایر هنرمندان انجام می‌گردد. برای اساس مجموعه گارفیلد از سال ۲۰۰۴ تاکنون چند فیلم سینمایی ساخته شده و در یکی از آن‌ها «بیل موری» به جای گارفیلد صداپیشگی کرده است. مجموعه گارفیلد تاکنون جوایز بسیاری از جمله جایزه Inkpot Award جشنواره بین المللی کمیک کان ۲۰۱۶ و دو جایزه امی در سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ را گرفته است.

#بام_تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور

تصاویر:

گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام
اخبار هنر‌های تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

سمیه علیپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سمیه علیپور

دبیر بام تصویرسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.