برند فردا دیزاین

71

فردا دیزاین

دو معمار جوان، مریم پسیان و سارا سرخیل، خط مفهومی منحصر به فردی به نام فردا را با تکیه بر سرمایه و دانش کاری خود، برای رونق کسب و کار و خوداشتغالی و ترسیم ایده خود تاسیس کرده‌اند. برند “فردا” فعالیت خود را در اردیبهشت ۱۳۹۳ با ایده طراحی و تولید نوعی از پوشاک آغاز کرد که علاوه بر کیفیت و زیبایی، آوانگارد و تا حدی متفاوت با سایر محصولات در سبک خود بود.

“فردا” تا کنون ١٠ مجموعه از کارهای خود را به نمایش گذاشته، که هر مجموعه با یک ایده خاص طراحی شده و شامل ١۲ تا ١۵ آیتم است. چنان‌که از نام “فردا” می توان مفهوم آینده را دریافت، مفهوم اصلی مجموعه‌های “فردا” (futurism)، طراحی‌های پیشرو نسبت به زمان و با توجه به عصر تکنولوژی و صنعت است که “فردا” این ایده را با به کار بردن مواد نامتعارف در کنار پارچه و دوخت محقق کرده است. استفاده از مواد غیرمعمول، بریدگی، کارهای هنری و خیاطی در لبه‌های پارچه، مواردی است که تفاوت این برند را با سایر برندها نشان می‌دهد.

ایده‌پردازی جریان‌ساز و خلاقانه

این دو کارآفرین جوان حوزه مد، ایده‌های خلاقانه خود را در ذهن پرورانده و زمینه عملی این تفکرات نوآور را فراهم نموده‌اند. ایده‌پردازی جریان‌ساز و خلاقانه و جسارت در برابر مشکلات و ناهنجاری‌های موجود، بخشی از خصوصیت این دو طراح کارآفرین است. شاید آینده‌نگری‌های ساختارشکنانه طراحان فردا، آن‌ها را به این درک رساند که باید برای فردا طراحی و فکر کرد و ساخت.

طراحان فردا علاوه بر Farda Design که در واقع تولیدات مد مفهومی و خاص را برای جامعه مشخصی طراحی و تولید می‌کند، برندی به نام FARDA BASICS دارند که می‌کوشد لباس‌های مورد استقبال و استفاده عموم مخاطبان با سلایق گوناگون را طراحی و عرضه نماید تا فروش محصولاتشان به طیف خاصی اختصاص نیابد و گستره مخاطبان افزایش یابد. محصولات فردا بیسیک، توسط بانوانی تولید می‌شود که خود مستقل و سرپرست خانوار بوده و با این کار، نقش مریم و سارا در حمایت از اشتغال بانوان با نگاه نیکوکارانه عیان می‌شود.

فرم و محتوای ساختارشکن

محصولات فردا دیزاین از نظر فرم و محتوا، ساختارشکن است و نمی‌توان نمونه‌هایی از آن را در فروشگاه‌های سطح شهر پیدا کرد و شاید یکی از دلایل خاص بودن محصولات این دو جوان، همین تفاوت در نوع نگاه به طراحی مد برای بانوان جوان و میانسال باشد. خرید لباس‌های مفهومی آن هم برای بانوان بر اساس مقتضیات و عرف جامعه ایرانی کار آسانی نیست.

برای تولید لباس‌های مفهومی که مورد نیاز طیف خاصی از جامعه است، ایده‌های بسیاری به ذهن می‌رسد و می‌بایست روی مفهوم مطالعه کرد. بنابراین، تولید لباس‌هایی منطبق با مدهای مفهومی و آرمان گرایانه و ترغیب مشتریان به استفاده از این محصولات، کار آسانی نیست.

تولید لباس‌های مفهومی

به نظر می‌رسد فردا دیزاین قصد دارد این راه دشوار و سخت را آسان کرده و الگویی موفق برای جوانانی باشد که می‌خواهند درحوزه لباس و مد مفهومی فعالیت کنند. از دیگر علایق این طراحان هنر مفهومی (conceptual art) و مد مفهومی (conceptual fashion) است و تاکنون پرفورمنس‌های متفاوتی مانند دژاوو در برنامه رونمایی نشریه واچار در مجتمع تجاری هدیش و نمایشگاه گروهی نخته کالبد در گالری محسن را نیز در کارنامه خود دارند.
عکس ها از مجموعه دژاوو این برند مربوط به فصل پاییز و زمستان ۲۰۱۶-۱۷ این برند انتخاب شده است.

#بام_طراحی_مد
دبیر: امیر طباطبایی

تصاویر:

اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام

امیر طباطباییمشاهده نوشته ها

Avatar for امیر طباطبایی

دبیر بام طراحی مد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.