بازاریابی مد

86

بازاریابی مد چیست؟

بازاریابی مد، مدیریت تبلیغات و فروش برندها و محصولات مد است. اگرچه وقتی در مورد صنعت مد فکر می کنیم، بلافاصله به یاد طراحی مد می‌افتیم، اما اتفاقاتی بیش از این روی می‌دهد تا جدیدترین طرح ها به دست مشتریانی که آنها را می‌پوشند، برسند. طراحان باید خلاقیت خود را در مقابل مشتریان مناسب به گونه‌ای به‌ دست آورند که باعث شود افراد بخواهند آن‌ها را بخرند و تلاش مورد نیاز برای ارائه محصولات مد به روشی که برای مشتریان بالقوه جذاب باشد، بازاریابی مد نامیده می‌شود. این بخش اساسی و حرفه‌ای مد است.

ابداع روش‌های خلاقانه برای تبلیغ

بازاریابی و مدیریت مد به دلیل سرعت زیاد صنعت مد منحصر به فرد است. در حالی که ممکن است در سایر صنایع، کمپین‌های بازاریابی مشابهی را در صنایع دیگر اجرا کنید، اما صنعت مد در چرخه‌های بسیار کوتاهی حرکت می‌کند، بنابراین بازاریابان مد باید با آخرین روندها همگام باشند و به طور مداوم روش‌های خلاقانه را برای تبلیغ جدیدترین محصولات خود ابداع کند.

اگرچه یک بازاریاب مد یک طراح مد نیست، اما بازاریابان مد بر محصولات و طرح های یک برند تأثیر می‌گذارند. بازاریاب مد روندهای مد و تأثیر تجارت آن‌ها را درک می‌کند. چه سبکی بهترین فروش را دارد؟ کدام‌ها نیستند؟ بازاریابی مد فقط در مورد ارتقای کار طراحان مد نیست، بلکه می‌تواند براساس عملکرد تجاری و روند بازار عمل کند.

چند مسئولیت اصلی یک بازاریاب مد

تحقیقات بازار و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و نمایش تجاری، نمایش محصول‌، برنامه‌های تبلیغاتی و عکاسی همه در حیطه مسئولیت بازاریابی مد قرار می‌گیرند. چند مسئولیت اصلی یک بازاریاب مد عبارتند از:
تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل طراحی برند و توسعه، توسعه و مدیریت برنامه‌های تبلیغاتی تصمیمات مربوط به قیمت‌گذاری و توزیع نیز بخشی از بازاریابی مد است. این بخش شامل تحقیق و تجزیه و تحلیل در مورد نحوه فروش محصولات در کانال‌های توزیع خرده‌فروشی یا آنلاین و تعیین این‌که در کجا و با چه قیمتی محصولات مد باید به‌ فروش برسند‌، با هدف کلان از حداکثر سود است.

به عنوان مثال رویکرد تبلیغاتی و رسانه‌ای بنتون بسیاری از افراد را در طی این سال‌ها بیگانه و وحشت‌زده کرد. موضوعاتی مانند ایدز، ظلم مذهبی، نژادپرستی یا مجازات اعدام و غیره، اما برای کسانی که رویکرد Benetton را دریافت کرده‌اند باعث شد بنتون شرکتی باشد که مردم را به گفت‌وگو وا دارد . بنتون چشم‌اندازی بیشتر از آن‌که اکثر برندها می‌توانند ادعا کنند داشته و دارد.

#بام_طراحی_مد
دبیر: امیر طباطبایی

تصاویر:

اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید
گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام

امیر طباطباییمشاهده نوشته ها

Avatar for امیر طباطبایی

دبیر بام طراحی مد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.