فروش تابلوی جکسون پولاک برای تامین بودجه

86
جکسون پولاک

جکسون پولاک


فروش تابلوی جکسون پولاک برای تامین بودجه

موزه “Everson Museum in Syracuse” نیویورک برای تامین بودجه و تنوع بخشیدن به مجموعه خود تابلوی جکسون پولاک را می‌فروشد.
پیش‌بینی می‌شود این تابلو با عنوان “ترکیب قرمز” (1946) که از نقاشی‌های اولیه جکسون پولاک است، با مبلغی بین 12 تا 18 میلیون دلار در “کریستیز” به فروش برسد.

طبق گفته موزه، درآمد حاصل از فروش این تابلو برای تامین بودجه آثاری که توسط هنرمندان رنگین‌پوست، زنان هنرمند و سایر افراد کم درآمد خلق می‌شود، هزینه خواهد شد.”ترکیب قرمز ” یکی از اولین نقاشی‌هایی پولاک است که موفقیت او در تکنیک “drip” را نشان می‌دهد، همچنین این نقاشی آخرین کاری بود که پولاک در سال 1946 کشید و بلافاصله پس از آن مجموعه “صداها در علفزار” را کار کرد.

Jackson Pollock, Red Composition (1946). Image courtesy Christie's.
Jackson Pollock, Red Composition (1946). Image courtesy Christie’s.

جکسون پولاک

پال جکسون پولاک ‏(زاده ۲۸ ژانویه ۱۹۱۲ – درگذشته ۱۱ اوت ۱۹۵۶) نقاش آمریکایی و از پیش‌گامان جنبش اکسپرسیونیسم انتزاعی بود.
در سال ۱۹۴۳ مدت کوتاهی به عنوان مرمت‌کار موزه نقاشی گوگنهایم کار کرد. اواخر همان سال پکی گوگنهایم قراردادی را با او منعقد کرد که تا سال ۱۹۴۷ به طول می‌انجامید و به او اجازه می‌داد تا تمام وقت خود را به نقاشی اختصاص دهد. در اواسط دهه ۱۹۴۰، پولاک با شیوه‌ای کاملاً انتزاعی نقاشی می‌کرد و خود را از محدودیت‌های سه‌پایه نقاشی و عمود قرار دادن بوم آزاد می‌کند و بوم را بدون جهت و حالتی، بر روی زمین قرار می‌دهد. در سال ۱۹۴۷ سبک قطره‌ای او با به کار بردن چوب، ماله یا چاقو برای چکاندن و پاشیدن رنگ بر روی بوم و همچنین ریختن رنگ به‌طور مستقیم از قوطی آن به وجود آمد. مفاهیم سورئالیست نقاشی ناخودآگاه و خودکار یادآوری روش قطره‌ای پولاک است که آن را نقاشی کنشی نیز می‌نامند. سبکی که انقلابی بالقوه برای هنر معاصر تلقی شد و منجر به توسعه بیشتر اکسپرسیونیسم انتزاعی گردید.

عکس بیشتر:

اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.

برای خرید مجله پشت بام به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید نسخه کاغذی

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.